Reflections - gameplay z nowej gry twórców Grave
Studio Broken Window opublikowało nowy filmik pokazujący rozgrywkę w Reflections, czyli narracyjnej przygodówce, w której mamy być w stanie samodzielnie ukształtować cały przebieg fabuły, w stopniu niespotykanym do tej pory w tym gatunku.
Znane z Grave niezależne studio Broken Window wypuściło pokazujący rozgrywkę krótki filmik z projektu Reflections, czyli narracyjnej przygodówki, która ma zaoferować niespotykaną wcześniej w tym gatunku nieliniowość fabuły. Projekt zmierza wyłącznie na pecety. Wczesna wersja sprzedawana jest za pośrednictwem usługi Steam Early Access od czerwca tego roku w cenie 7,99 euro, czyli w przeliczeniu około 37 złotych.
Gra przeniesie nad do niewielkiego amerykańskiego miasteczka i obsadzi w roli młodej osoby stojącej u progu dorosłości, która szykuje się do opuszczenia rodzinnych stron i rozpoczęcia studiów. Naszym zadaniem jest zakończenie własnych spraw, tak abyśmy pod koniec dnia mogli z czystym sumieniem wyjechać. Ten fabularny wstęp będzie jedyną stałą częścią fabuły. Wszystko inne zależeć ma od naszych działań i decyzji.
Pełna swobodę akcji umożliwić ma tzw. System Narratora. Będzie to odrębny silnik analizujący wszystkie czyny naszej postaci, a następnie kształtujący na ich podstawie reakcje świata i postaci oraz wplatający to wszystko w jedną składną opowieść. Ma to pozwolić na zaoferowanie fabuły znacznie bardziej dynamicznej niż to, co do tej pory widzieliśmy w przygodówkach. Nawet małe decyzje będą skutkowały setkami zmian w całej historii. Niektóre z nich będą skromne, podczas gdy inne kompletnie zmienią dalszy bieg wydarzeń. Wszystkim tym rządzić ma skomplikowana symulacja, zapewniającą elastyczność, której nie da się osiągnąć poprzez ręczne zaplanowanie wszystkich ciągów przyczynowo-skutkowych.
Świat gry początkowo będzie czarnobiały i ma nabierać kolorów w skutek naszych działań, tym samym dając nam wskazówki odnośnie tego, na co miały wpływ nasze decyzje. Jednocześnie praktycznie każdy obiekt będzie interaktywny, a postaciami niezależnymi kierować mają rozbudowane moduły sztucznej inteligencji, kształtujące ich reakcje na to, co zrobi nasza postać.
Celem autorów jest sprawienie, aby kształtowana przez gracza fabuła stała się dla niego czymś osobistym i tym samym była w stanie wywołać silniejszą reakcję emocjonalną. Efekt ten ma wzmocnić wsparcie dla okularów VR.