Red Ash - porażka zbiórki na Kickstarterze
Wczoraj zakończyła się zbiórka pieniędzy na Red Ash - duchowego następcę Mega Man Legends. Studiu Comcept nie udało się zebrać ustalonej kwoty, ale dzięki funduszom od Fuze Entertainment gra i tak powstanie.
Kickstarterowa kampania Red Ash: The Indelible Legend – duchowego spadkobiercy Mega Man Legends od współtwórcy serii, Keiji Inafunego – zakończyła się niepowodzeniem. Od chwili rozpoczęcia zbiórki na początku poprzedniego miesiąca zdołano zebrać niecałe 520 tysięcy dolarów z 800 tysięcy wymaganych do ufundowania gry. Wśród kilku czynników, które mogły mieć wpływ na taki, a nie inny wynik tej akcji, najważniejszy jest chyba ten, że gra… powstanie tak czy owak. Parę dni przed zakończeniem kampanii na Kickstarterze studio Comcept ogłosiło, że chiński wydawca Fuze Entertainment ufunduje produkcję Red Ash, a pieniądze zebrane na Kickstarterze zostaną przeznaczone na osiągnięcie celów dodatkowych, których zresztą… nie podano.
Z dobrych wieści wypada podać, że gra ostatecznie ukaże się zarówno na komputerach PC, jak i konsolach Xbox One i PlayStation 4, a kampania Red Ash: Magicicada – anime osadzonego w świecie gry – zakończyła się sukcesem, uzyskując ponad 162 tysięcy dolarów z wymaganych 150 tysięcy.
Red Ash to nie jedyny tytuł tworzony przez Comcept, który ma nawiązywać do serii Mega Man. Większy rozgłos zyskał Mighty No. 9, który wyraźnie nawiązuje do klasycznych produkcji z niebieskim robotem/programem stylistyką (główny bohater – niebieski robot Beck) oraz rozgrywką (platformówka z rozwiniętymi elementami walki w rodzaju produkcji z ery urządzeń 8- i 16-bitowych). Tytuł odniósł ogromny sukces na Kickstarterze (prawie 4 miliony dolarów od fundujących) i ma ukazać się na PC 15 września, a w 2016 roku zadebiutuje na konsolach Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3 oraz PlayStation 4.