autor: Fajek
Recenzja: Medieval – Total War
Medieval: Total War – to kandydat do tytułu „najlepszej gry strategicznej tego roku”. Dlaczego? Po pierwsze jest to kolejne dzieło panów z Creative Assembly, twórców znakomitego Shoguna, po drugie jest to gra poruszająca jakże pod tym względem atrakcyjny okres średniowiecza no i po trzecie... nie często gra dostaje u nas ocenę 96%!
Medieval: Total War – to kandydat do tytułu „najlepszej gry strategicznej tego roku”. Dlaczego? Po pierwsze jest to kolejne dzieło panów z Creative Assembly, twórców znakomitego Shoguna, po drugie jest to gra poruszająca jakże pod tym względem atrakcyjny okres średniowiecza no i po trzecie... nie często gra dostaje u nas ocenę 96%!
„Medieval jest grą o tyle dość unikalną, że składa się z dwóch oddzielnych i zupełnie różnych części, z których każda w zasadzie może być traktowana jak oddzielna gra, choć z drugiej strony obie doskonale się uzupełniają. Jedną z nich jest część strategiczna, rozgrywana w trybie turowym na mapie Europy podzielonej na prowincje. Drugą jest część taktyczna, będąca de facto doskonałym RTS-em z widokiem 3D. Co ważne, gracz nie jest zmuszany do łączenia obu trybów – miłośnik „turówek” może grać tylko w trybie strategicznym, a RTS-ów w taktycznym. Z tego powodu postanowiłem potraktować je oddzielnie, choć końcowe wnioski i ocenę wystawiam im oczywiście łącznie.” - Desade
Recenzja: Medieval – Total War