Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 20 października 2013, 07:45

autor: Adrian Werner

Rebuild: Gangs of Deadsville – kontynuacja wyśmienitej zombiakowej strategii odniosła sukces na Kickstarterze

Projektowi Rebuild: Gangs of Deadsville udało się zebrać na Kickstarterze środki potrzebne na dokończenie produkcji. Gra zmierza na urządzenia mobilne oraz pecety i pozwoli pokierować grupką ocalałych, którzy próbują odbudować cywilizację ludzką w świecie opanowanym przez zombie.

Oryginalne Rebuild można było opisać jako mieszankę Sim City i The Walking Dead. Była to bowiem strategia ekonomiczna o próbach odbudowania miasta w świecie zniszczonym przez epidemię zombie. Seria rozpoczęła żywo jako produkcja przeglądarkowa, a potem doczekała się kontynuacji, które została w ulepszonej formie przeniesiona na urządzenia mobilne. Teraz twórcy pracują nad znacznie bardziej ambitną częścią trzecią i właśnie udało im się na Kickstarterze zebrać środki potrzebne na jej opracowanie. Gra nosi tytuł Rebuild: Gangs of Deadsville i trafi do sprzedaży na iOS i Androida w maju 2014 roku.

      - Rebuild: Gangs of Deadsville – strona Kickstartera

Cel minimalny ustalono na poziomie 25 tysięcy dolarów kanadyjskich. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje ponad 27 tysięcy. Do końca zbiórki pozostały 12 dni, wiec suma ta zdecydowanie ulegnie jeszcze znacznemu zwiększeniu.

Akcja gry toczyć się będzie kilka lat po tym jak wybuch epidemii zombie zniszczył większość cywilizacji ludzkiej i zamienił metropolie w wielkie cmentarzyska. Sytuacja wciąż jest dramatyczna, ale ocalali powoli zaczynają wychodzić z ukrycia. My wcielimy się w przywódcę niewielkiej grupy, która postanawia odbudować jedne z miasteczek i stworzyć tam bezpieczne schronienie przed żywymi trupami.

Rozgrywka toczyć się będzie w systemie turowym. Naszym zadaniem ma być zajmowanie zniszczonych budynków, odnawianie i fortyfikowanie ich, a następnie obrona przez atakami zombie. Krok po kroku odbudujemy w ten sposób całe miasteczko. Nasi podwładni będą również wysyłani w poszukiwaniu jedzenia i surowców, a prowadzone badania pozwolą na ponowne odkrycie zagubionych technologii. Świat Rebuild ma być bardzo brutalny, więc utrzymanie ocalałych przy życiu nie będzie łatwe. Zwłaszcza, że równie wielkim zagrożeniem jak zombiaki okażą się inne grupki ludzi oraz infekcje. Jeśli nie sprawdzimy się w roli przywódcy to w naszej grupie może nawet wybuchnąć bunt. Gra zostanie zaprojektowana tak, abyśmy dobrze poznali każdą postać, co uczyni jej utratę znacznie bardziej bolesną.

W porównaniu z poprzednimi odsłonami Rebuild: Gangs of Deadsville zaoferuje liczne nowości i ulepszenia. Pojawią się frakcje niezależne. Z niektórymi tylko pohandlujemy, natomiast inne staną się sojusznikami lub wrogami. Każda z nich otrzyma własnego wodza z unikalną osobowością, motywacjami oraz biografią.

Wprowadzony zostanie fabularny tryb kampanii, w którym zaczniemy od małej mieściny, by na końcu odbić z przegniłych rąk zombie całe miasto. Podczas zabawy regularnie stawiani będziemy przed problemami natury moralnej. Zrealizowane to zostanie w formie tekstowej przygodówki, w której wybierzemy między kilkoma alternatywnymi działaniami. Kompletnej przebudowie ulegnie interfejs oraz styl graficzny. Ponadto każdy element gry zostanie rozbudowany. Otrzymamy więcej budynków, postaci, technologii, sprzętu i surowców.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej