Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 września 2015, 13:11

autor: Adrian Werner

Rebuild 3: Gangs of Deadsville zadebiutowało na rynku mobilnym

Fani mobilnych strategii ekonomicznych mają powody do zadowolenia. Na iOS i Androida trafiła bowiem wreszcie konwersja Rebuild 3: Gangs of Deadsville, czyli bardzo udanego przedstawiciela tego gatunku, w którym wcielamy się w burmistrza próbującego stworzyć bezpieczne miasteczko w świecie opanowanym przez zombie.

Po wielu miesiącach intensywnych beta testów doczekaliśmy się wreszcie premiery mobilnej wersji Rebuild 3: Gangs of Deadsville, czyli następnej odsłony udanej serii strategii ekonomicznych, w których zarządzamy miasteczkami w świecie opanowanym przez epidemię zombiaków.

Gra dostępna jest na systemy iOS oraz Android i na obydwu platformach kosztuje 20 złotych. Jest to jednocześnie rzadki przypadek mobilnej strategii ekonomicznej, która nie posiada żadnych mikropłatności.

Rebuild 3: Gangs of Deadsville przenosi nas w postapokaliptyczne realia świata zniszczonego przez pojawienie się żywych trupów. W momencie rozpoczęcia akcji gry sytuacja ulega już powolnemu uspokojeniu. Ocaleli ludzie wciąż muszą walczyć o życie każdego dnia, ale jednocześnie mogą już zacząć myśleć o odbudowie cywilizacji. Do zrealizowania tego celu wybierają spośród swoich szeregów wodza (w tej roli my), który otrzymuje zadanie stworzenia dla nich bezpiecznego schronienia, a najlepszym na to sposobem jest odbudowa jednego z miasteczek.

Gra jest klasyczną strategią ekonomiczną o zarządzaniu miastem, którą wzbogacono elementami survivalowymi. Zabawa toczy się na terenie zniszczonej mieściny i musimy ją dzielnica po dzielnicy i budynek po budynku odzyskać. Dlatego praktycznie nie budujemy tutaj nowych struktur. Zamiast tego czyścimy z zombiaków już istniejące konstrukcje, fortyfikujemy je, a następnie oddajemy do użytku dla naszej społeczności.

Świat, w którym toczy się akcja wciąż jest niebezpiecznym miejscem i zombiaki nie są jedynym zagrożeniem. Musimy więc dbać o to, aby podwładni nie zmarli z powodu głodu lub chorób oraz chronić ich przed bandytami. Jednocześnie gra symuluje dynamicznie zmieniającą się sytuację wewnątrz naszej społeczności i jeśli nie sprawdzimy się w roli burmistrza to może nas czekać bunt. Zabawę wzbogacają elementy przygodowe. Co pewien czas musimy podejmować ciężkie decyzje moralne, a wybory te ostatecznie doprowadzają kampanię do jednego z kilku alternatywnych finałów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej