autor: Marcin Skierski
Raptr - ponad 22 miliony kont w serwisie społecznościowym dla graczy
W serwisie społecznościowym Raptr założono do tej pory ponad 22 miliony kont. Popularność usługi znacznie wzrosła po niedawnym wypuszczeniu aplikacji AMD Gaming Evolved App optymalizującej gry. Powstała ona we współpracy firmy AMD z serwisem Raptr.
Serwis społecznościowy Raptr może się pochwalić liczbą 22 milionów zarejestrowanych użytkowników z ponad 100 krajów. W ostatnim czasie miesięcznie przybywa ok. 1,5 miliona nowych kont. Jeszcze niedawno było to ok. 250 tysięcy rejestracji na miesiąc. Co jest powodem tak nagłego wzrostu popularności serwisu? Firma Raptr twierdzi, że przyczyniła się do tego ubiegłoroczna premiera aplikacji AMD Gaming Evolved App, powstałej we współpracy z AMD. Działa ona na podobnej zasadzie jak konkurencyjne oprogramowanie Nvidia GeForce Experience, a więc dopasowuje ustawienia grafiki w wybranych grach pod posiadanego peceta. Dodajmy do tego wsparcie dla opcji społecznościowych (możliwość robienia zdjęć i publikowania ich w różnych serwisach, rozmawiania ze znajomymi w czasie rozgrywki czy strumieniowania nagrań z zabawy) i aplikacja staje się bardzo atrakcyjna dla graczy. Od jej debiutu, użytkownicy zoptymalizowali swoje produkcje ponad 3 miliony razy i w 91% przypadków zachowali rekomendowane ustawienia graficzne.
Raptr to popularny serwis społecznościowy śledzący statystyki graczy i gromadzący je w jednym miejscu. Za jego pomocą możemy śledzić zdobywane osiągnięcia, aktywność w poszczególnych produkcjach i ilość czasu spędzonego przy nich. Konto Raptr można połączyć z tymi założonymi na PlayStation Network, Xbox Live czy Steam, więc możliwości serwisu nie ograniczają się tylko do jednej platformy sprzętowej. Raptr oficjalnie funkcjonuje od 2008 roku.