autor: Michał Kułakowski
RAGE 2 – więcej fabuły oraz bogatszy świat niż w pierwszej części
Reżyser RAGE 2 podzielił się kilkoma istotnymi informacjami na temat gry. Potwierdził, że jego zespół stawia znacznie większy niż poprzednio nacisk na fabułę tytułu, który ma teraz oferować masę dialogów oraz dodatkowych questów. Znacznie bardziej zróżnicowany i ciekawy ma być także wirtualny świat oraz zamieszkujące go postacie.
W najnowszym numerze magazynu Official PlayStation Magazine pojawił się wywiad z Timem Willitsem, reżyserem zapowiedzianego w ubiegłym miesiącu RAGE 2. Deweloper podzielił się interesującymi spostrzeżeniami dotyczącymi tytułu, a także filozofii, jaką przyjęły pracujące nad nim studia id Software oraz Avalanche. Chodzi tu przede wszystkim o rolę fabuły w nowej produkcji, a także sposobu i stylu, w jaki skonstruowany jest jej rozległy, otwarty świat.
Willits podkreśla, jak dobrze układa się współpraca pomiędzy dwoma studiami, skutkująca interesującymi pomysłami oraz rozwiązaniami, na które nie wpadłby osobno żaden z partnerów. Dla twórcy RAGE 2 jest czymś więcej niż prostym sequelem, skala gry oraz jej ambicje wzrosły bowiem niewspółmiernie do poprzednika. Na pierwszy rzut oka ma być to widoczne w konstrukcji jej postapokaliptycznego świata. Do przeszłości odeszły monotonne brązowe pustkowia i ruiny. RAGE 2 zaoferuje bogate w detale, różnorodne krajobrazy, dalekie od widoków znanych chociażby z filmów z serii Mad Max. Nie zabraknie więc lasów, bagien, rzek, jezior oraz wielu ciekawych lokacji, nad którymi w pocie czoła pracują autorzy. W trakcie rozgrywki będziemy częścią cywilizacji, która próbuje powstać z kolan i odbudować stracone dziedzictwo.
Dodatkowego charakteru poszczególnym odwiedzanym przez nas miejscom nadawać będzie fabuła oraz postacie niezależne. Willits obiecuje znacznie więcej dialogów oraz pobocznych historii wprowadzających koloryt do postapokaliptycznego uniwersum. Aby uczynić go jeszcze bardziej interesującym, twórcy pracują nad kompleksowym AI, kontrolującym nie tylko poszczególnych bohaterów, ale i całe frakcje.
Dzięki wspomnianej sztucznej inteligencji przygoda nie będzie linearna i wiele elementów świata zmieniać ma się w niezwykle dynamiczny sposób. Na drodze gracza pojawi się wielu przyjaznych, jak i wrogich osobników. Co ważne, także bez jego bezpośredniej interwencji postacie niezależne wchodzić mają ze sobą w skomplikowane interakcje, które zależą od ich wirtualnych przymierzy. Podczas rozgrywki możemy stać się więc niepodziewanie świadkami np. krwawej bitwy gangów albo niebezpiecznych drogowych pościgów. To od graczy zależeć będzie, czy zechcą wtrącić się w konflikt pomiędzy poszczególnymi grupami. Podejmowane przez nas decyzje mają determinować przebieg zabawy, a także określać kształt przedstawianej przez grę historii.
RAGE 2 zapowiedziano na PlayStation 4, Xboksa One oraz komputery PC. Premiera planowana jest na początek 2019 roku. Więcej informacji na temat gry zostanie ujawnionych 11 czerwca podczas konferencji Bethesdy towarzyszącej targom E3.