Quantic Dream przestaje tworzyć tytuły ekskluzywne na PlayStation
Studio Quantic Dream nawiązało współpracę z chińską firmą NetEase. Od tej pory dzieła tego zespołu będą trafiać nie tylko na konsole PlayStation, lecz także na wszystkie inne liczące się platformy.
Choć studio Quantic Dream cieszy się niezależnością od początku swej działalności, po premierze gry Heavy Rain (która w 2010 roku trafiła na PlayStation 3), było kojarzone z Sony Interactive Entertainment. Jak się okazuje wydane w zeszłym roku Detroit: Become Human to ostatnia produkcja stworzona przez ekipę Davida Cage'a wyłącznie z myślą o konsolach Sony.
Firma NetEase wykupiła bowiem mniejszościowe udziały w studiu, co nie tylko otworzyło przed nim wrota do chińskiego rynku (będącego największym na świecie), lecz także pociągnęło za sobą konieczność przejścia na multiplatformowy model tworzenia gier. Guillaume de Fondaumiere, który wraz z Cagem stoi na czele tego zespołu, przekonuje, że choć jego ekipa nie zamierza zrezygnować z produkcji gier na konsole PlayStation, jej kolejne dzieła znajdziemy również na wszystkich pozostałych liczących się platformach.
Co ciekawe, w wywiadzie udzielonym redakcji serwisu Variety Simon Zhu z NetEase odniósł się do zeszłorocznych zarzutów, jakie przeciwko Quantic Dream wystosowali byli pracownicy. Krótko mówiąc, firmę oskarżono o rasizm, seksizm i toksyczną atmosferę – więcej na ten temat przeczytacie w naszej wiadomości. Zhu przekonuje, że jego firma miała okazję spędzić z zespołem Quantic Dream trochę czasu i przyjrzeć się jego kulturze pracy; jak mówi, przedstawiciele NetEase nie wykryli żadnych dowodów na prawdziwość owych rewelacji.
Firma NetEase to jeden z chińskich gigantów, który niedawno zainwestował również w studio Bungie, a wcześniej ogłosił współpracę z firmą Blizzard Entertainment, której owocem będzie kontrowersyjne Diablo Immortal). Studio Quantic Dream istnieje natomiast od 1997 roku. Oprócz takich gier jak Heavy Rain, Beyond: Dwie Dusze czy Detroit: Become Human zespół ma w swoim portfolio oryginalne Omikron: The Nomad Soul oraz Fahrenheita, który był jego pierwszą „filmową” przygodówką.
- Oficjalna strona internetowa studia Quantic Dream
- Recenzja gry Detroit: Become Human – Blade Runner dla mas
- Poradnik do gry Detroit: Become Human