Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 15 maja 2013, 06:20

autor: Adrian Werner

Puzzle & Dragons najbardziej dochodową grą mobilną świata. Twórcy warci więcej niż Nintendo

Firma GunHo Online ogłosiła, że gra logiczna Puzzle & Dragons wygenerowała w kwietniu 113 mln dolarów przychodu. Czyni to z tego tytułu najbardziej dochodową produkcję mobilną świata.

Gdy myślimy o mobilnych przebojach do głowy przychodzą nam najczęściej takie serie jak Angry Birds, Cut the Rope czy Temple Run. Gra Puzzle & Dragons jest mniej znana, ale wkrótce powinno to ulec zmianie. Okazuje się bowiem, że tytuł ten jest niezwykłe popularny. Wygenerował on w kwietniu przychód w wysokości 119 milionów dolarów. Taki wynik oznacza, że Puzzle & Dragons jest obecnie najbardziej dochodową grą mobilną na świecie.

      - Puzzle & Dragons na Appstore

      - Puzzle & Dragons na Google Play

Puzzle & Dragons w samej Japonii ma 13 milionów użytkowników, co stanowi 10% całej populacji. W Kraju Kwitnącej Wiśni gra zadebiutowała na iOS w lutym zeszłego roku, podczas gdy wersja anglojęzyczna trafiła na rynek w listopadzie 2012 r. Edycja na Androida ukazała się kilka tygodni temu.  Produkcja oparta jest na modelu darmowym z mikropłatnościami. Warto dodać, że przychód w wysokości 119 mln dolarów jest wynikiem o 1142% wyższym niż w kwietniu zeszłego roku.

Grę wyprodukowało japońskie studio GungHo Online. Wliczając wyniki pozostałych produkcji tego zespołu, firma wygenerowała w minionym miesiącu 199 mln dolarów przychodu. W sumie wszystkie akcje studia na giełdzie w Osace warte są obecnie 15,1 miliardów dolarów. To więcej niż wynosi łączna wartość firm Zynga, Gree i DeNA. GungHo przebiło pod tym względem nawet Nintendo, które wyceniane jest obecnie na 15 mld dolarów.

Puzzle & Dragons stanowi ciekawe połączenie klasycznego RPG w stylu dungeon crawler z grą logiczną, a wszystko to doprawione zostało elementami wzorowanymi na serii Pokemon. Zabawa polega na eksplorowaniu pełnych wrogów i skarbów lochów. Na wyprawę do podziemi nie udajemy się jednak samotnie lub nawet z grupą poszukiwaczy przygód. Zamiast tego obejmujemy dowództwo nad drużyną wytresowanych potworów.

System walki wzorowany jest na serii gier logicznych Bejeweled. Na ekranie znajduje się trzydzieści różnego rodzaju szlachetnych kamieni. Naszym zadaniem jest taka manipulacja nimi, aby uzyskać ciąg trzech lub więcej klejnotów tego samego typu, co pozwala na wyprowadzenie ataku na przeciwnika. Im więcej kamieni zgrupujemy, tym silniejszy cios zadamy. Starcia wzbogaca system żywiołów przypisanych do różnych rodzajów klejnotów. Każdy przeciwnik jest słaby przeciwko jednemu żywiołowi i zadane nim obrażenia będą znacznie większe. Gra pozwala również łączyć ataki w potężne kombosy.

Podczas przygód gracz kolekcjonuje nowe, coraz potężniejsze potwory, które potem dołącza do swojej drużyny. Na raz możemy pokierować jednym oficerem oraz czterema jego podwładnymi. Wszystkie monstra możemy rozwijać, jak również dokonywać fuzji dwóch okazów w celu stworzenia nowego, znacznie silniejszego gatunku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej