autor: Piotr Siejczuk
Przygotowania Namco w związku z przyszłoroczną, 50 rocznicą działalności firmy
Firma wydawnicza Namco rodem z kraju Kwitnącej Wiśni zapowiedziała oficjalnie swoje plany dotyczące kwestii uczczenia przyszłorocznej, pięćdziesiątej (niezły wynik, nieprawdaż?) już rocznicy rynkowego. Wydarzenie to sygnowane będzie specjalnie przygotowanym logiem, które zobaczymy przy okazji różnych kampanii promocyjnych i innego rodzaju reklam.
Firma wydawnicza Namco rodem z kraju Kwitnącej Wiśni zapowiedziała oficjalnie swoje plany dotyczące kwestii uczczenia przyszłorocznej, pięćdziesiątej (niezły wynik, nieprawdaż?) już rocznicy rynkowego. Wydarzenie to sygnowane będzie specjalnie przygotowanym logiem, które zobaczymy przy okazji różnych kampanii promocyjnych i innego rodzaju reklam.
Czuje się w obowiązku wcielić na chwilę w „nauczyciela” historii i zaprezentować Wam najważniejsze fakty z egzystencji Namco:
Firma ta założona została w 1955 roku w mieszczącym się nieopodal Tokio mieście portowym - Jokohama. Przez 22 lata znana była pod inną niż obecna nazwą: Nakamura Corporation. Dopiero w 1977 roku przemianowano ją na Namco. Nastąpiło to na 3 lata przed debiutem hitu wszech czasów, gry Pac-Man.
Wspomniane w początkowej części wiadomości logo zaprojektowanie zostało z myślą o korzeniach korporacji. Włodarze Namco stwierdzili, że w nadchodzącym roku pojawiać się ono będzie dość często we wspomnianych uprzednio kampaniach reklamowych i innych akcjach promocyjnych. Niestety nie ujawniono dokładnie czym rzeczone „imprezy” będą w rzeczywistości.
Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że Namco nie jest wcale taką „starą” firmą, jakby to się mogło wydawać. Weźmy np. korporację Nintendo - czy wiecie, że w obecnym 2004 roku obchodzi ona 115 lecie istnienia (auć!)?
Linki związane z tematem: