autor: Radosław Grabowski
Przerażająca gra The Suffering zmierza do PeCetów z platform PlayStation 2 i Xbox!
Sprawdziły się wcześniejsze zapowiedzi znanej korporacji Midway Games nt. PeCetowej konwersji trójwymiarowej gry akcji pt. The Suffering, łączącej najlepsze cechy brutalnego produktu pt. Manhunt i wirtualnych horrorów pokroju pozycji z serii Resident Evil i Silent Hill. Edycja komputerowa powinna trafić do sklepów jeszcze w bieżącym miesiącu, dzięki staraniom firmy Encore Software. Wydawca planuje także odpowiednią prezentację podczas tegorocznych targów E3 (Electronic Entertainment Expo) w Los Angeles (11-14 maja 2004). Zapraszamy Was serdecznie do lektury dodatkowego materiału tekstowego i obejrzenia tercetu przykładowych zrzutów ekranowych.
Sprawdziły się wcześniejsze zapowiedzi znanej korporacji Midway Games nt. PeCetowej konwersji trójwymiarowej gry akcji pt. The Suffering, łączącej najlepsze cechy brutalnego produktu pt. Manhunt i wirtualnych horrorów pokroju pozycji z serii Resident Evil i Silent Hill. Edycja komputerowa powinna trafić do sklepów jeszcze w bieżącym miesiącu, dzięki staraniom firmy Encore Software. Wydawca planuje także odpowiednią prezentację podczas tegorocznych targów E3 (Electronic Entertainment Expo) w Los Angeles (11-14 maja 2004). Zapraszamy Was serdecznie do lektury dodatkowego materiału tekstowego i obejrzenia tercetu przykładowych zrzutów ekranowych.
Główny bohater imieniem Torque oczekuje w zakładzie penitencjarnym Abbott (wyspa Carnate) na wykonanie wyroku w postaci śmiertelnego zastrzyku. Rzeczony osobnik został skazany za rzekome zamordowanie własnej żony i dzieci, chociaż sam tego nie pamięta. Dziwniejsze są jednakże wydarzenia, które zachodzą w trakcie pobytu w więzieniu.
Albowiem w niewyjaśnionych okolicznościach następuje inwazja mnóstwa potworów rodem z koszmarnych snów (ogółem dwanaście odmiennych typów - np. humanoidalne maszkary z klingami zamiast rąk i pełzające kreatury z powbijanymi fosforyzującymi strzykawkami). Hordy monstrów atakują wszystkich ludzi wokół, więc Torque postanawia uciec (dziewięć etapów wewnątrz i na zewnątrz budynków) po trupach sukcesywnie eliminowanych przeciwników.
Oczywiście oprócz oponentów napotyka on niewielką ilość postaci o nastawieniu pokojowym, odsłaniających swoimi wypowiedziami kolejne sekrety fabuły i oferujących czasami wsparcie. Zabijanie wrogów odbywa się dzięki ponad dziesięciu rodzajom broni (pistolet, strzelba, karabin maszynowy, dynamit, zaostrzona metalowa belka, miotacz płomieni etc.), ale po osiągnięciu odpowiedniego stopnia złości może zostać wykonana transformacja bohatera w bestię (specjalizacja: walka wręcz) a la Mr. Hyde z historii o doktorze Jekyllu.
Wyjątkowo wyeksponowany motyw w The Suffering stanowi przemoc i związane z nią elementy (fontanna krwi po dekapitacji nieprzyjaciela itd.). Sugestywną atmosferę grozy buduje szczegółowo dopracowana oprawa graficzna 3D, pokazywana z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby oraz zawierająca sporo widowiskowych efektów w stylu dynamicznego rozmycia obrazu i naturalnej gry świateł. Równie wysoki poziom reprezentuje warstwa dźwiękowa, potęgująca przerażający klimat.