autor: Radosław Grabowski
Przemysł rozrywkowo-medialny w 2003 roku = 1,1 biliona USD
Według najnowszego raportu amerykańskiej organizacji PricewaterhouseCoopers, noszącego tytuł „Entertainment and Media Outlook”, globalne wydatki konsumenckie w branży rozrywkowej i medialnej przekroczą 1.100.000.000.000 USD w 2003 roku (wzrost o 3,7% w stosunku do 2002).
Według najnowszego raportu amerykańskiej organizacji PricewaterhouseCoopers, noszącego tytuł „Entertainment and Media Outlook”, globalne wydatki konsumenckie w branży rozrywkowej i medialnej przekroczą 1.100.000.000.000 USD w 2003 roku (wzrost o 3,7% w stosunku do 2002).
Ponadto w latach 2003-2007 stale zwiększać się będzie przestrzeń rynkowa, zajmowana przez łącza szerokopasmowe, dystrybucję programów telewizyjnych i gry video. W tym ostatnim przypadku szczególnemu rozwojowi ulegną dwie dziedziny: rywalizacja online i zabawa przy pomocy telefonów komórkowych.
Analitycy dodają, że elektroniczna rozrywka zyska już niebawem w Stanach Zjednoczonych dominującą pozycję (za cztery lata, dzięki średniej rocznej stopie wzrostu w wysokości 24,6%, osiągnie granicę 12.000.000.000 USD) w swoim segmencie rynku.