Project CARS nadjedzie jesienią 2014 roku. Zmieniono docelowe platformy sprzętowe gry
Studio Slightly Mad zapowiedziało, że Project CARS ukaże się na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Wii U, a także pecetach oraz platformie Steam OS wczesną jesienią 2014 roku. Jednocześnie porzucono prace nad wersjami na na Xboksa 360 i PlayStation 3.
Minęło trochę czasu, odkąd pojawiły się ostatnie wieści dotyczące terminu premiery Project CARS – miało to miejsce wiosną i ogłoszono wówczas, że tytuł ukaże się w drugim kwartale 2014 roku. Teraz okazuje się, że data debiutu gry uległa kolejnemu przesunięciu – na początek przyszłorocznej jesieni.
Jednocześnie nastąpiły spore zmiany w temacie docelowych platform sprzętowych, na które produkcja ma wyjść. Zarzucono produkcję wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3, lecz w zamian Project CARS otrzymają użytkownicy zapowiedzianego niedawno systemu Steam OS oraz konsol nowej generacji (Xboksa One i PlayStation 4). W dalszym ciągu priorytetem twórców jest wersja pecetowa, toteż zadebiutuje ona jako pierwsza, a pozostałe edycje pojawią się niedługo po niej.
”Project CARS od samego początku zajmowało czołowe miejsce stawki, jeśli chodzi o niesamowitą szczegółowość, czy to w temacie graficznego kunsztu wykonania tras i pojazdów, technicznego podejścia do kwestii pogody i cyklu dobowego, czy też wyczucia każdego samochodu i jego reakcji na dotyk” – powiedział Ian Bell, szef Slightly Mad Studios. – „Dzięki potędze nowych platform sprzętowych nie musimy iść na kompromis między technologiczną granicą możliwości a naszą wizją, co oznacza, że po zasiąściu za kółkiem graczy czekają zapierające dech doświadczenia.”
Choć słowa te brzmią bardzo butnie, każdy kolejny materiał udostępniony przez deweloperów zdaje się udowadniać, że kryje się w nich więcej niż ziarenko prawdy. O tym, czy i na Was oprawa Project CARS robi takie wrażenie, możecie przekonać się, oglądając ostatnie materiały z gry. Warto też wspomnieć o liście wykorzystywanych przez nią zaawansowanych efektów, ujawnionej na niedawnej konferencji firmy Nvidia.