Profesje w Age of Wulin
Age of Wulin to darmowa gra MMORPG, osadzona w niezwykle realistycznej scenerii Imperialnych Chin. Jej fabuła ogniskuje się wokół tradycji i praktyki chińskich sztuk walki, a wszystko to w pasjonującym i rozległym świecie wuxia.
Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.
Age of Wulin, nadchodząca Kung-Fu MMORPG przygotowywana przez Gala Networks Europe i Snail Games, wkroczy wkrótce w fazę Zamkniętych Beta Testów. Aby skrócić czas oczekiwania, wydawca – Gala Networks Europe zdradza dziś szczegółowe informacje na temat systemu profesji dostępnych w grze, który będzie odgrywał niezwykle ważną rolę dla każdego gracza.
Profesje w świecie Age of Wulin dzielą się na cztery kategorie: zbieractwo, wytwórstwo, handel i wolne zawody.
Podstawową rolę będą odgrywały profesje związane w wytwórstwem. Kowale zajmą się produkcją mieczy, sztyletów i wszelkiego rodzaju broni białej. Do krawców będzie należało uszycie szat, zaś kuchmistrze przygotują pożywne posiłki - wszak wiadomo, że każdy wojownik musi dobrze zjeść. Warto dodać, że gra posiada złożony system odżywiania postaci i ich tolerancji na głód – brak regularnych posiłków wpłynie niekorzystnie na możliwości postaci i jakość wytwarzanych przedmiotów.
Wszystkie wyroby rzemieślnicze mogą zostać sprzedane u napotkanych NPC, bezpośrednio innym graczom, na aukcji, lub dzięki wynajętym straganom – po zdobyciu odpowiedniej licencji, gracz uzyska prawo do ustawienia swojego stoiska na rynku, zwiększając tym samym sprzedaż swoich towarów. Ciekawostkę stanowi możliwość wynajęcia do obsługi stoiska jednego z NPC, który pomoże w prowadzeniu straganu.
Profesje z grupy zbieractwa pozwalają na zdobywanie surowców i materiałów niezbędnych dla innych graczy, a tym samym – zarabianie pieniędzy. Typowe zawody w tej grupie to: farmer, rybak, myśliwy, drwal czy górnik.
Naprawdę oryginalne profesje znajdują się jednak w kategorii wolnych zawodów i profesji handlowych. Tutaj wybór jest naprawdę szeroki – gracz może zdecydować się by zostać żebrakiem, a nawet profesjonalnym hazardzistą, którego ulubionym zajęciem jest gra w Xiangqi – chińskie szachy. Inne zawody to na przykład uczony, specjalizujący się w chińskiej kaligrafii, lub muzyk, którego domeną jest gra na tradycyjnych instrumentach.
Każda z dostępnych profesji służy określonemu celowi, dzięki temu każdy z graczy, pracując w wybranym przez siebie zawodzie, wnosi swój wkład w rozwój Jianghu – świata, w którym toczy się gra. W przypadku profesji z grupy wytwórstwa czy zbieractwa jest to dość oczywiste, naprawdę intersująca jest jednak rola wolnych zawodów. Rolą muzyków jest dodawanie otuchy słuchaczom. Zagrane utwory mogą natchnąć słuchających, działając jak wzmocnienia szczególnie przydatne walce. Im bardziej doświadczony artysta, tym większy jest zasięg i siła jego wpływu. Żebracy, z kolei, generują pozytywną energię „chi”. Ofiarując im datki, gracz może zniwelować negatywne punkty otrzymane za wszelkie niegodziwe uczynki, jak na przykład przestępstwa. Żebracy oferują też na sprzedaż torby z tajemniczą zawartością, przy odrobinie szczęścia można znaleźć wewnątrz coś wielce przydatnego.
Warto zaznaczyć, że postacie nie będą przywiązane do jednej profesji. Gra umożliwi naukę zawodów z różnych kategorii, poszerzając tym samym zakres możliwości gracza. Nauczycieli profesji - Sifu, spotkać można w wielu miejscach. Za niewielką opłatą, każdy z nich chętnie przekaże posiadaną wiedzę bystremu uczniowi. Ucząc się nowej profesji, gracz otrzyma niezbędne podstawy, aby zgłębić jednak tajniki zawodu i podnieść swoje kwalifikacje, będzie musiał zdobyć jednak odpowiednie doświadczenie.
W oryginalny sposób rozwiązano sytuację postaci po wylogowaniu gracza – ich bohaterowie pozostają w Jianghu, pracując w jednej z wyuczonych profesji. Takie rozwiązanie pozwoliło deweloperom na stworzenie niebywale barwnego i żywego świata.
Age of Wulin to darmowa gra MMORPG, osadzona w niezwykle realistycznej scenerii Imperialnych Chin. Jej fabuła ogniskuje się wokół tradycji i praktyki chińskich sztuk walki, a wszystko to w pasjonującym i rozległym świecie wuxia. Decyzji Gracza pozostawiono wybór jednej z ośmiu dostępnych szkół, z której każda charakteryzuje się innym stylem walki, umożliwiając dogłębny rozwój postaci. W Age of Wulin zrezygnowano z typowego systemu poziomów postaci, zamiast tego Gracze decydują o rozwoju swych awatarów poprzez zdobywanie kolejnych umiejętności. Wolność wyboru jest tym, co wyróżnia Age of Wulin na tle innych gier MMORPG – to Gracz decyduje o wyborze profesji i kierunku rozwoju postaci, a także po której stronie konfliktu się opowie. Ostatecznie od każdego Gracza zależy, jak ułoży się jego opowieść i jaką historię stworzy kierowany przez niego bohater. Age of Wulin dostarczy niespotykanych w innych MMORPG wrażeń. Rozległy, otwarty świat oraz przełomowe rozwiązania PvP i PvE, jak na przykład masowe bitwy pomiędzy gildiami, w których uczestniczyć może aż do 1300 osób, to tylko niektóre z atrakcji przygotowanych przez deweloperów.
Age of Wulin będzie dostępne w portalu gPotato.eu w 2013 roku w wersji angielskiej, francuskiej i niemieckiej. Uruchomienie Zamkniętych Beta-Testów zaplanowane jest na początek marca 2013.