autor: Szymon Liebert
Procesory przetestowane na Left 4 Dead 2
PC Games Hardware przedstawił kolejny benchmark, tym razem poświęcony najnowszym procesorom oraz grze o eksterminowaniu hord zombie, czyli Left 4 Dead 2 (niedawno serwis zajmował się Borderlands oraz kartami grafiki). Autorzy testu sprawdzili w sumie 12 modeli procesorów, żeby sprawdzić czy nowe dzieło sygnowane przez Valve korzysta w pełni z ich mocy.
PC Games Hardware przedstawił kolejny benchmark, tym razem poświęcony najnowszym procesorom oraz grze o eksterminowaniu hord zombie, czyli Left 4 Dead 2 (niedawno serwis zajmował się Borderlands oraz kartami grafiki). Autorzy testu sprawdzili w sumie 12 modeli procesorów, żeby sprawdzić czy nowe dzieło sygnowane przez Valve korzysta w pełni z ich mocy.
Twórcy testu przypomnieli, że druga odsłona Left 4 Dead wykorzystuje zmodyfikowany silnik Source. Jakiś czas temu o usprawnieniach technologicznych mówił Chet Faliszek z Valve. Wśród zalet gry PC Games Hardware wylicza takie elementy jak lepsze shadery, oświetlenie, efekty cząsteczkowe, powierzchnie czy wsparcie dla wielordzeniowych procesorów.
Na potrzeby benchmarku wykorzystano sześćdziesięciosekundową sekwencję rozgrywającą się w drugim rozdziale gry. Testy przeprowadzono na karcie Radeon HD 5870 w rozdzielczości 1680 x 1050 przy maksymalnych ustawieniach detali i dwóch wariantach anti-aliasingu. Testy wykazały, że produkcja zdaje się wykorzystywać możliwości czterordzeniowych procesorów.
Źródło: PC Games Hardware
Left 4 Dead 2 pokazuje, że liczba rdzeni ma znaczenie. Przykładowo Core 2 Quad Q6600 gwarantuje o 45% większą wydajność od swojego dwurdzeniowego odpowiednika (E6600). Szczególnie dobrze w teście wypadły procesory z serii Phenom II – model X4 965 BE dorównał nawet intelowskiemu Core i5-750. Mimo tego zdecydowanym faworytem okazał się Core i7-920.
W podsumowaniu twórcy ponownie stwierdzają, że gra rzeczywiście korzysta z większej ilości rdzeni, chociaż tak naprawdę do zabawy wystarczy już Core 2 Duo E6600 Intela lub Athlon 64 X2 6400+ firmy AMD. Wielkim zaskoczeniem to nie jest, bo w końcu trudno oczekiwać aby twórcy byli w stanie wycisnąć z Source’a znacznie więcej niż poprzednio. Silnik zadebiutował w 2004 roku.