futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 2 października 2020, 11:23

Problem z dostępnością PS5 w Polsce - sklepy anulują pre-ordery

Niepokojące wieści w sprawie PS5 płyną do nas z kraju i ze świata. Wiele sklepów informuje klientów, że nie będzie w stanie zrealizować wszystkich zamówień przedpremierowych.

Problem z dostępnością PS5 w Polsce - sklepy anulują pre-ordery - ilustracja #1
Część klientów może nie wytrzymać do 2021 i wybrać konkurencję. Źródło – screenrant.

Potwierdzają się niepokojące informacje o tym, że nie wszyscy, którzy złożyli zamówienie przedpremierowe, otrzymają swoje PS5 na czas. Polskie sklepy ewidentnie nie były odpowiednio przygotowane na taką liczbę chętnych, bowiem - jak możemy przeczytać na forum psxextreme, część sklepów, w tym Media Expert po prostu anuluje preordery PlayStation 5. Sytuacja zależy oczywiście od sprzedawcy, gdyż np. x-kom stosuje taktykę przesuwania terminu realizacji zamówienia, jednocześnie prosząc o uzbrojenie się w cierpliwość. Wydaje się więc, że rodzime sklepy przyjęły zdecydowanie więcej zamówień przedpremierowych, niż będą w stanie zrealizować.

Problem ten nie dotyczy tylko naszego kraju. W podobnym tonie o problemach z przedsprzedażą PS5 wypowiadał się już Amazon, a teraz nowe doniesienia płyną z brytyjskiego sklepu ShopTo. Przesłał on emaila do klientów, którzy kupili konsolę w preorderze, informując, że ze względu na nowe wytyczne Sony dotyczące przydziału PlayStation 5 na konkretne rynki, nie będzie w stanie wysłać sprzętu w dniu premiery każdemu chętnemu. W dalszej części wiadomości dotyczącej zamówień przedpremierowych ShopTo zaznacza, że Sony może poinformować sklep o dostarczeniu większej liczby konsol i wtedy będą one wysyłane zgodnie z kolejnością na liście zamówień.

Niepokojące wieści dochodzą także z Irlandii, gdzie tamtejszy oddział GameStop w wiadomościach wysłanych do klientów, którzy kupili PS5, informuje, że uzyskał oficjalne potwierdzenie od Sony, iż ci, którzy nie otrzymają konsoli w listopadzie, będą musieli poczekać do 2021 roku, gdyż dopiero wtedy ich zamówienia zostaną zrealizowane. W dalszej części maila poinformowano również, że złożone zamówienie przedpremierowe gwarantuje klientowi miejsce w kolejce oczekujących i daje pewność, że tak szybko, jak tylko nowa dostawa przybędzie do sklepu, jego PS5 zostanie do niego wysłane.

Wydaje się, że chaos związany z epidemią koronawirusa połączony z ogromnym popytem i brakiem dokładnych informacji o tym, kiedy będzie można kupić konsolę, spowodował poważne opóźnienia w dostawach. Na razie nie słychać żadnych doniesień, żeby Microsoft miał jakieś problemy z realizacją zamówień przedpremierowych, więc niewykluczone, że klienci, którzy nie dostaną na czas swoich PS5, przychylnie spojrzą na konsole giganta z Redmond.

  1. Sony – oficjalna strona

Mikołaj Łaszkiewicz

Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Obecnie jest redaktorem naczelnym serwisu Futurebeat.pl. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

więcej