autor: Michał Kułakowski
Prezes Nintendo przeprasza klientów
Na spotkaniu z inwestorami prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, po raz pierwszy przeprosił posiadaczy Nintendo Switch za problemy z kontrolerami Joy-Con. Od trzech lat użytkownicy konsoli narzekają na wadliwie działające gałki analogowe oraz ciągłe problemy z łącznością padów, ale do tej pory byli ignorowani przez japońską firmę.
Podczas spotkania z inwestorami, Shuntaro Furukawa, prezes Nintendo został zapytany wprost o problemy techniczne związane z kontrolerami Joy-Con, które praktycznie od dnia premiery systemu trapią wielu użytkowników Nintendo Switch. Reprezentant japońskiego koncernu nie uniknął odpowiedzi i po raz pierwszy odniósł się oficjalniej do tej kwestii, głęboko przepraszając wszystkich posiadaczy konsoli. Dodajmy, że przez kilkanaście pierwszych miesięcy koncern po cichu ignorował całą sprawę i dopiero po naciskach ze strony graczy zaczął przyjmować i wymieniać bez pytania niedziałające Joy-Cony.
Przypomnijmy, że gracze narzekają na psujące się i dryfujące gałki analogowe kontrolerów, a także ciągłe problemy z ich łącznością ze Switchem. Problemy wynikają z konstrukcji Joy-Conów oraz użytych przez Nintendo materiałów. W ubiegłym roku rozgoryczeni właściciele konsoli przygotowali w Stanach Zjednoczonych pozew zbiorowy, w którym domagają się od producenta wypłaty odszkodowania.
Sytuacja ta zmusiła spółkę do wspomnianej już zmiany nastawienia wobec problemu. Wcześniej bowiem domagała się ona od posiadaczy konsoli pokrycia niemałych pogwarancyjnych kosztów naprawy kontrolerów, które w wielu przypadkach po kilku miesiącach ponownie się psuły. Furukawa zapewnił także, że jego firma stale ulepsza swoje produkty, ale ze względu na pozew nie może dalej komentować sprawy. Poradził też wszystkim mającym problemy klientom, by skontaktowali się z lokalnym serwisem Nintendo.