Prey na Xbox 360 tworzony jest bez dev-kita...
Po raz pierwszy świat usłyszał o Prey w 1995 roku. Cóż to miała być za gra! W pełni trójwymiarowe środowisko, masa strzelania i największa konkurencja dla powstającego równolegle Quake’a. Minęło dziesięć lat, a program firmy 3D Realms nadal znajduje się w fazie produkcji. Tym razem nic nie wskazuje na to, że gra nie zostanie ukończona, ale twórcy nadal borykają się z rozmaitymi problemami...
Po raz pierwszy świat usłyszał o Prey w 1995 roku. Cóż to miała być za gra! W pełni trójwymiarowe środowisko, masa strzelania i największa konkurencja dla powstającego równolegle Quake’a. Minęło dziesięć lat, a program firmy 3D Realms nadal znajduje się w fazie produkcji. Co prawda tym razem nic nie wskazuje na to, że gra nie zostanie ukończona, ale twórcy nadal borykają się z rozmaitymi problemami na drodze do upragnionego celu...
Od kilku miesięcy wiadomo, że Prey zadebiutuje równocześnie na dwóch platformach sprzętowych: PC oraz konsoli Xbox 360. O ile w przypadku edycji przeznaczonej na „blaszaki”, prace posuwają się bez większych kłopotów, tak konwersja na najnowsze urządzenie koncernu Microsoft stoi pod znakiem zapytania. Szefujący firmie 3D Realms Scott Miller, przyznał się w poniedziałek na łamach swojej strony, że do tej pory nie miał okazji przyjrzeć się możliwościom konsoli Xbox 360. Powód? Microsoft nie przysłał jeszcze do studia zestawu służącego do produkcji gier (tzw. development kit), mimo, że 3D Realms wspólnie z Human Head Studios intensywnie pracuje nad Prey. Miller z chęcią zadowoliłby się komercyjną edycją Xboksa, ale nie można go dostać w amerykańskich sklepach. A czas ucieka...
Powyżej możecie zobaczyć pierwszy obrazek z gry Prey, zademonstrowany w 1995 roku. Poniżej ostatni screenshot z programu, który – miejmy nadzieję – ukaże się już niedługo.
Według ostatnich plotek, Prey mapojawić się na rynku latem bieżącego roku. Jeśli programiści nie zdołają do tego czasu przygotować wersji na konsolę Xbox 360, nie jest wykluczone, że opóźni się również premiera edycji PeCetowej. Dziwna jest polityka firmy Microsoft...
Uaktualnienie: Przedstawiciele firmy Human Head Studios bardzo szybko zareagowali na wypowiedź Scotta Millera i oświadczyli, że posiadają dev-kit Xboksa 360. Takiego urządzenia nie posiadają jedynie panowie z 3D Realms, co nie wpływa na opóźnienie w produkcji konwersji Prey na konsolę koncernu Microsoft.
Dowiedz się więcej o Prey: