filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 21 lipca 2020, 12:24

autor: Karol Laska

Prequel Gry o tron - ruszył casting do serialu

Pierwszy ze spin-offów Gry o tron, pod tytułem House of the Dragon, powstaje, a twórcy oficjalnie rozpoczęli działania castingowe. To ważny krok w celu dotrzymania premiery zaplanowanej na 2022 rok.

Prequel Gry o tron - ruszył casting do serialu - ilustracja #1
Rusza casting, dzięki któremu wyłonieni zostaną aktorscy przodkowie Daenerys.

Ósmy sezon Gry o tron był dla wielu fanów ogromnym rozczarowaniem, choć cały serial przeszedł do historii jako jedno z najbardziej monumentalnych dzieł średniowiecznego fantasy. Zabijanie takiej marki najzwyczajniej w świecie się nie opłacało, a więc dosyć szybko zapowiedziano prace nad dwoma prequelamiBloodmoon oraz House of the Dragon. Pierwszy z nich został po jakimś czasie skasowany, a drugi skierowano do realizacji. Możemy już też oficjalnie ogłosić rozpoczęcie castingu do nadchodzącego spin-offu.

To dobry znak w kontekście ewentualnego wyrobienia się z czasem przez twórców. Za planowaną datę premiery postawili sobie nieokreśloną część 2022 roku, więc przy odpowiednio narzuconym tempie pracy produkcja zdąży zadebiutować w podanym przedziale czasowym. Oczywiście plany może pokrzyżować koronawirus, ale to już element, na który producenci nie mają żadnego wpływu,

Akcja prequela będzie miała miejsce 300 lat przed wydarzeniami z oryginalnej Gry o tron i skupi się na historii rodu Targaryenów (tych od Daenerys). Fabuła będzie bazować na książce George’a R.R. Martina pod tytułem Ogień i krew. Na razie dostępny jest jedynie tom pierwszy, a więc po raz kolejny istnieje ryzyko, że twórcom zabraknie w pewnym momencie materiału źródłowego. To zła wiadomość zważywszy na przypadek showrunnerów poprzedniego serialu, D.B. Weissa i Davida Benioffa, którzy w ostatnich sezonach musieli opierać się własnych pomysłach i przekazie słownym autora sagi.

Prequel Gry o tron - ruszył casting do serialu - ilustracja #2
Na razie musi nam wystarczyć ten oto plakat.

HBO bardzo ostrożnie podchodzi do strategii promocyjnej produkcji, nie chcąc zdradzać zbyt wiele. Jest to silnie związane z tym, że na ten moment nie ma wystarczająco dużo materiału, jakim można się podzielić z niecierpliwymi fanami. Powyższy znak rodowy wraz z tytułem to jak na razie jedyny oficjalny materiał promocyjny dostępny w internecie. Na więcej przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej