Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 stycznia 2012, 17:31

autor: Adrian Werner

Premiera Puddle, czyli gry logicznej od Konami, jeszcze w tym miesiącu

Firma Konami ujawniła datę premiery gry logicznej Puddle. Ten konsolowy projekt trafi do sprzedaży w serwisach dystrybucji elektronicznej jeszcze w tym miesiącu.

W czerwcu zeszłego roku Konami zapowiedziało cztery tytuły przeznaczone do dystrybucji cyfrowej. Jednym z nich była gra Puddle. Pierwotnie miała trafić do sprzedaży w 2011 roku, ale potem o tym projekcie zrobiło się na pewien czas cicho. Teraz jednak jego twórcy ogłosili wreszcie ostateczną datę premiery. Wersja na Xboksa 360 zadebiutuje 25 stycznia tego roku, a edycja na PlayStation 3 ukażę się 31 stycznia.

Premiera Puddle, czyli gry logicznej od Konami, jeszcze w tym miesiącu - ilustracja #1

W Puddle zadaniem graczy jest przeprowadzenie niewielkiej ilości cieczy z jednego końca mapy na drugi. Dokonują tego przekrzywiając cały poziom i w ten sposób pozwalając cieczy spływać w dół w wybranym kierunku. Oczywiście na drodze do celu czeka wiele pomysłowych przeszkód, a dodatkowym utrudnieniem jest realistyczny silnik fizyczny, który bierze pod uwagę grawitację i siłę tarcia.

Gra zaoferuje wiele różnorodnych poziomów. Będziemy musieli m.in. przeprowadzić paliwo do statku kosmicznego czy też pokierować kroplą połkniętą przez człowieka. Każdy rodzaj płynu zachowywać się będzie inaczej od pozostałych, więc raczej nie powinno być powodów do narzekań na brak różnorodności. W trakcie naszych przygód odwiedzimy też m.in. ogród, laboratorium, kanały ściekowe, elektrownię oraz odlewnię metali.

Premiera Puddle, czyli gry logicznej od Konami, jeszcze w tym miesiącu - ilustracja #2

Warto przypomnieć, że Puddle rozpoczęło swój żywot jako produkcja amatorska, która na 2010 Independent Gaming Festival (Festiwalu Gier Niezależnych) została nagrodzona w kategorii projektu studenckiego. Po tym sukcesie twórcy zostali zaangażowani przez studio NEKO Entertainment i rozpoczęli prace nad rozwinięciem swojego dzieła w pełnowymiarową komercyjną produkcję.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej