Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 sierpnia 2015, 12:12

autor: Adrian Werner

Premiera Lara Croft GO – pięknej graficznie gry logicznej

Turowa gra logiczna Lara Croft GO zadebiutowała na urządzeniach mobilnych z systemami iOS oraz Android. Produkcja wkrótce trafi także na Windows Phone.

Firma Square Enix dotrzymała danego słowa. Gra Lara Croft GO, czyli jedna z najbardziej obiecujących produkcji mobilnych tego roku, właśnie trafiła do sprzedaży.

Obecnie Lara Croft GO dostępna jest w wersjach na systemy iOS i Android. Użytkownicy urządzeń firmy Apple musza za grę zapłacić około 21 złotych, podczas gdy na Google Play cena wynosi 28 zł. Produkcja wciąż nie trafiła na Windows Phone, ale ma to nastąpić jeszcze dzisiaj.

Pod względem fabuły i klimatu Lara Croft GO odwołuje się do pierwszych dwóch odsłon cyklu Tomb Raider. Nie znajdziemy więc tutaj podróżowania po miastach czy survivalowych klimatów z najnowszego restartu cyklu. Zamiast tego otrzymujemy klasyczną przygodę, w której tytułowa bohaterka eksploruje stare ruiny i grobowce w poszukiwaniu legendarnych skarbów, walcząc przy okazji z dzikimi zwierzętami.

Gra wzorowana jest na rozwiązaniach znanych z zeszłorocznego Hitman GO i tak jak ten przebój, celem autorów było zrealizowanie klasycznych schematów cyklu w stylu turowej gry logicznej. O ile jednak w przypadku Hitman GO zabawa obracała się wokół eliminowania celów, tak w Lara Croft GO naszym zadaniem jest głównie znajdowanie sposobów na docieranie do celów. Ruiny pełne są pułapek, zagadek logicznych oraz wrogów, więc osiągnięcie sukcesu wymaga starannego planowania tras podróży oraz sprytnego manipulowania elementami otoczenia. Nie zapomniano także o prostym systemie walki, w którym wygrana wymaga zaatakowania wroga z tyłu lub z boku.

Lara Croft GO oferuje obszerną kampanię fabularną, zawierającą 75 wyzwań podzielonych na pięć rozdziałów. Sądząc po Hitman GO, płatne dodatki z nowymi misjami są bardzo prawdopodobne. Warto na koniec wspomnieć, że za sukcesy podczas rozgrywki gracze są nagradzani możliwością odblokowania alternatywnych strojów dla Lary.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej