Premiera Final Fantasy XV i dwie aktualizacje
Final Fantasy XV debiutuje dziś na konsolach Xbox One i PlayStation 4. Nowa odsłona japońskiej serii otrzymała dwie premierowe aktualizacje, naprawiające błędy i modyfikujące rozgrywkę.
Dziś na całym świecie (w tym w Polsce) debiutuje Final Fantasy XV – kolejna duża odsłona kultowego cyklu jRPG od firmy Square-Enix, przeznaczona na konsole Xbox One i PlayStation 4. Wczoraj pisaliśmy o w większości pozytywnych recenzjach gry, dość ciepło przyjętej przez krytyków. Teraz informujemy o drugiej premierowej aktualizacji, zwanej Crown Update. Patch o numerze 1.02 waży 8 GB, tak więc łącznie z łatką 1.01 gracze muszą pobrać około 15 GB danych. W sieci dostępna jest lista zmian, ale gracze donoszą, że nie wymieniono w niej wszystkich nowinek. W grze pojawiły się dwa ataki inspirowane zwiastunem Omen, jak również scenki przedstawiające wydarzenia z tego trailera oraz aktorskiego filmu Kingsglaive. Twórcy wprowadzili też zmiany w miastach oraz otwartym świecie związane z fabułą, a zadania poboczne zostały „zbalansowane”. Poprawiono interfejs gry, modyfikując m.in. menu walki, by w bardziej przejrzysty sposób informować o stanie zdrowia postaci przez zastosowanie czerwonego filtru, gdy spadnie ono poniżej 25%.
- producent: Square Enix
- wydawca: Square Enix/Eidos
- dystrybutor: Cenega
- gatunek: jRPG akcji
- Platformy sprzętowe: PlayStation 4, Xbox One
- inne: planowany rozwój gry (dodatki, tryb kooperacji)
- polska wersja językowa: nie
Oprócz tego pojawiły się nowe zdolności zarezerwowane dla strategicznego trybu Wait Mode, Enemy Whistle (gwizdek dający szansę na przyzwanie okolicznych potworów), galeria zdobytych przepisów oraz złowionych ryb i tzw. Regalia Shop, pozwalający na kupowanie przedmiotów w trakcie korzystania z samochodu Regalia. Ponadto otworzenie menu przy korzystaniu z pojazdu nie będzie przerywać jazdy. Z kolei próba użycia zdolności w trakcie MP Burst (sytuacji, kiedy zużyliśmy wszystkie punkty many, czyli MP) zakończy się niepowodzeniem. Nie zabrakło również naprawienia błędów, poprawek w nieinteraktywnych scenkach oraz w jednej walce z bossem, czy też dodania ikon przedmiotów w sklepie i umożliwienia słuchania własnej muzyki w trakcie eksploracji.