Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 marca 2013, 06:00

autor: Adrian Werner

Premiera Dungeon Hearts – mieszanki strategii i gry logicznej

Do sprzedaży trafiła gra Dungeon Hearts. Jest to mieszanka gry logicznej i strategii, która ukazała się na iPada oraz Pecety.

Coraz częściej deweloperzy zamiast tworzyć kolejne mdłe klony Bejeweled eksperymentują z tym gatunkiem, wzbogacając jego mechanizmy rozgrywki o nowe elementy i dodając całej zabawie fabularnego kontekstu. Najnowszym przykładem tego pozytywnego trendu jest gra Dungeon Hearts, która właśnie trafiła do sprzedaży na iPada i PC.

Wersję pecetową można nabyć za pośrednictwem serwisu Steam, a wydania na iPada znajdziecie oczywiście na Appstore:

    - Dungeon Hearts na Steam (za ok. 11 zł)

    - Dungeon Hearts na Appstore (za ok. 10 zł)

Akcja Dungeon Hearts toczy się w pełnej magii krainie fantasy. Gracze obejmują kontrolę nad grupą śmiałków, którzy próbowali powstrzymać zatrzymać wskrzeszenie Mrocznej Istoty. Zostali jednak zdradzeniu i zawiedli. Ich poświęcenie nie poszło jednak na marne. Gdy demon zajrzał bowiem do serc bohaterów, aby poznać ich najbardziej skryte tajemnice, oni zrobili to samo i dzięki temu odkryli sposób na rozprawienie się z bestią.

Zabawa w Dungeon Hearts polega głównie na toczeniu bitew z potworami. Starcia te zrealizowane są w formie gry logicznej wzorowanej na Bejeweled. Na ekranie płyną w stronę bohaterów cztery strumienie różnorodnych run. Naszym zadaniem jest takie wskazywanie kombinacji minimum trzech takich samych typów run. Pozwala to na wyprowadzanie ataków i czarów, obronę postaci oraz inicjowanie kombosów. Nie jest to łatwe, gdyż z tego samego strumienia w ten sam sposób korzystają potwory. Rozgrywka jest więc wyścigiem między graczem a monstrami o najlepsze wykorzystanie pojawiających się run.

Każdy z bohaterów posiada unikalne umiejętności, które dodatkowo możemy rozwijać dzięki elementom RPG. Dzięki temu postacie uczą się nowych ataków oraz zaklęć, takich jak leczenie, czy spowalnianie czasu. Wszystko to powoduje, że nie wystarczy właściwie dopasowywać run. Zamiast tego trzeba jeszcze opracowywać w szybkim tempie właściwą strategię bitewną opartą na zdolnościach bohaterów.

Kampania składa się z serii generowanych losowo starć. W trakcie zabawy przyjdzie nam zmierzyć się z czterdziestoma typami przeciwników i czterema bossami. Po pokonaniu każdego wroga poznamy kolejny skrawek informacji o historii świata oraz przeszłości bohaterów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej