autor: Aleksander Kaczmarek
Prawdziwe graficzne fajerwerki w nowych grach na konsolę Xbox 360
Koncern Microsoft wciąż wstrzymuje się z zapowiedzią konsoli kolejnej generacji. Powodem może być nowa technologia nazwana Mega Meshes, która ma spore szanse zrewolucjonizować jakość oprawy graficznej w grach na poczciwego Xboksa 360. Serwis gamersmint opublikował kilka obrazków z zamkniętego pokazu, jaki odbył się podczas niedawnej Konferencji Deweloperów Gier (GDC) w San Francisco.
Koncern Microsoft wciąż wstrzymuje się z zapowiedzią konsoli kolejnej generacji. Powodem może być nowa technologia nazwana Mega Meshes, która ma spore szanse zrewolucjonizować jakość oprawy graficznej w grach na poczciwego Xboksa 360. Serwis gamersmint opublikował kilka obrazków z zamkniętego pokazu, jaki odbył się podczas niedawnej Konferencji Deweloperów Gier (GDC) w San Francisco.
W dyskusjach pomiędzy fanbojami Xboksa 360 i PlayStation 3 często podnoszony jest temat jakości grafiki. Wygląda na to, że przeciwnicy „klocka” niebawem będą musieli poszukać zdecydowanie innych argumentów.
Prace nad Mega Meshes trwają od dłuższego czasu. Możliwości tej technologii po raz pierwszy pokazano w demie Project Milo, które zachwyciło odwiedzających targi Electronic Entertainment Expo (E3) przed dwoma laty. W trakcie tegorocznej edycji GDC Ben Sugden z Lionhead Studios przedstawił aktualny stan rozwoju Mega Meshes. Po szczegółowe informacje odsyłamy do 67-stronicowego skryptu z jego prelekcji. W wielkim skrócie, nowa technologia pozwala generować obrazy złożone dziesiątków miliardów wielokątów, zdumiewając poziomem szczegółowości.
Jak wyglądać będą gry na Xboksa 360 tworzone z wykorzystaniem Mega Meshes? Zobaczcie sami. Uprzedzamy jednak, że są to jedynie screenshoty z filmiku wyświetlanego w trakcie zamkniętego pokazu na GDC.