autor: Radosław Grabowski
Pracownicy koncernu Sega wsparli projektantów pakietu 3ds max 6
Narzędzia graficzne, wchodzące w skład zestawu o nazwie 3ds max, wykorzystuje obecnie blisko 80% developerów gier wirtualnych (platformy: PC, Sony PlayStation 2, Microsoft Xbox i Nintendo GameCube) oraz większość twórców filmów kinowych. Podczas projektowania najnowszej (szóstej) odsłony rzeczonego pakietu bardzo udzielali się, specjalnie zaangażowani na tę okazję przez firmę Discreet, fachowcy z japońskiej korporacji elektroniczno-rozrywkowej Sega.
Narzędzia graficzne, wchodzące w skład zestawu o nazwie 3ds max, wykorzystuje obecnie blisko 80% developerów gier wirtualnych (platformy: PC, Sony PlayStation 2, Microsoft Xbox i Nintendo GameCube) oraz większość twórców filmów kinowych. Podczas projektowania najnowszej (szóstej) odsłony rzeczonego pakietu bardzo udzielali się, specjalnie zaangażowani na tę okazję przez firmę Discreet, fachowcy z japońskiej korporacji elektroniczno-rozrywkowej Sega.
Dzięki profesjonalistom rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni zaimplementowano np. innowacyjne algorytmy fizyczne i zaawansowany system cząsteczkowy (przydatny do generowania realistycznych efektów atmosferycznych itp.).
Omawiany program zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności w trakcie nadchodzących targów SIGGRAPH 2003 (27-31 lipca; San Diego), natomiast pełna wersja trafi do sklepów wraz z początkiem tegorocznej jesieni.
Poniżej przedstawiono wybrane gry, których autorzy posługiwali się podczas prac produkcyjnych poprzednimi edycjami 3ds max.
TYTUŁ | DEVELOPER |
Diablo II | Blizzard Entertainment |
The Elder Scrolls III: Morrowind | Bethesda Softworks |
Grand Theft Auto III | Rockstar Games |
Halo: Combat Evolved | Bungie Software |
Max Payne | Remedy Entertainment / 3D Realms |
Metal Gear Solid 2: Substance | Konami |
Neverwinter Nights | BioWare |
Tom Clancy’s Splinter Cell | Ubi Soft Entertainment |
Tony Hawk’s Pro Skater 3 | Activision / Neversoft |