autor: Kamil Zwijacz
Prace nad silnikiem graficznym Source 2 trwają co najmniej od 2010 roku
Internetowe CV pracownika Valve - Toma Leonadra - potwierdziło, że prace nad drugą generacją technologii Source znajdują się na zaawansowanym etapie. Nowy silnik tworzono już w listopadzie 2010 roku.
O tym, że Valve pracuje nad silnikiem Source 2 wiemy od kilku miesięcy, gdy Gabe Newell, szef firmy, wyjawił informacje na jego temat podczas spotkania z fanami. Teraz otrzymaliśmy niejako kolejne potwierdzenie tego faktu, gdyż na serwisie LinkedIn na profilu Toma Leonarda, pracownika „Zaworu”, pojawił się opis stanowiska starszego dewelopera przy tworzeniu drugiej generacji popularnej technologii.
Z jego profilu możemy jeszcze wyczytać, że silnik graficzny tworzony jest już przynajmniej od listopada 2010 roku, kiedy to Tom został zaangażowany do pracy nad Source 2. Oczywiście nie jest to żaden wyznacznik i zapewne przy silniku dłubano już wcześniej. Rzuca to jednak nowe światło na wypowiedź Newella, który w maju 2011 roku mówił, że Valve nie ma zamiaru bawić się w nową generację, bo z obecnej można jeszcze wiele wycisnąć. Widocznie jednak zmieniono zdanie. W chwili obecnej nie dysponujemy większą ilością informacji, ale śmiało można zakładać, że Valve zbroi się na nową generację konsol.
Source ukazał się w 2004 roku wraz z grą Counter-Strike: Source. Technologia była projektowana z myślą o strzelankach, jednak w późniejszych latach znajdowała zastosowanie także w innych gatunkach. Popularnymi grami opartymi na tym silniku są chociażby obie części Left 4 Dead, Half-Life 2 czy też Portal 2.