Prace nad End of Nations zostały wstrzymane
Studio Trion Worlds poinformowało, że prace nad grą MOBA End of Nations zostały wstrzymane – stronę tytułu zlikwidowano, ponadto wzmianki o nim zniknęły z witryny dewelopera. Przyczyną jest brak perspektyw przed grą i koncentracja twórców na innych projektach. Niestety, nie wiadomo, kiedy (albo czy w ogóle) produkcja doczeka się wznowienia.
Perypetii związanych z End of Nations ciąg dalszy. Niestety, tym razem wieściom daleko do pomyślności – okazało się, że prace nad futurystyczną grą MOBA od studia Trion Worlds zostały wstrzymane. Jak spostrzegli użytkownicy serwisu Reddit, oficjalna strona internetowa omawianej produkcji została wyłączona i nie jest już dostępna, a ponadto z witryny dewelopera zniknęły wszelkie wzmianki o tym tytule. Potwierdzeniem najgorszych przypuszczeń, wysnutych z powyższych przesłanek, stało się oficjalne oświadczenie otrzymane od menedżer PR z Trion Worlds, Anais Gragueb, w odpowiedzi na maila z prośbą o ustosunkowanie się dewelopera do zaobserwowanych zjawisk:
”Tak jak poinformowaliśmy społeczność skupioną wokół gry minionej jesieni, wewnętrzna produkcja End of Nations została wstrzymana pod koniec 2013 roku – po tym, jak dokonaliśmy podsumowania potencjalnych ścieżek, jakie miał przed sobą ten tytuł. W tej chwili skupiamy energię i kreatywność firmy na grach Rift, Defiance, Trove, ArcheAge, jak również paru nowych projektach, które ujawnimy wkrótce.”
Choć sytuacja nie wygląda najlepiej, iskierka nadziei na wznowienie prac nad End of Nations wciąż może się tlić. Za dowód może służyć fakt, że tytuł nadal jest wymieniany wśród projektów studia Trion Worlds w opisie oficjalnego profilu dewelopera na Twitterze. Niestety, nie sposób przypuszczać, jak długo będą ważyć się losy omawianej gry.
End of Nations ma za sobą dość długą drogę. Produkcja została zapowiedziana w 2010 roku, pierwotnie jako dzieło studia Petroglyph (twórców udanego Star Wars: Empire at War) i reprezentant gatunku MMORTS. Rok później ogłoszono, że tytuł będzie oparty na modelu darmowym z mikropłatnościami (free-to-play). W 2012 roku End of Nations było już w dość zaawansowanym stadium produkcyjnym – trwały zamknięte beta testy, a wyznaczona na wrzesień premiera wydawała się niezagrożona.
Wówczas zaczęły się zawirowania. Nastąpiło opóźnienie wydania gry, a potem, w związku z wieloma krytycznymi opiniami wśród testerów, deweloper odłożył otwartą betę na czas nieokreślony. Co gorsza, kilkanaście dni później otrzymaliśmy informację o zwolnieniu znacznej części personelu studia Petroglyph. Niby zaraz potem uspokajano fanów, że produkcja trafiła do wewnętrznego zespołu wydawcy – czyli właśnie Trion Worlds – lecz w temacie End of Nations zapadła cisza. Od tamtej pory po dziś dzień została ona przerwana tylko raz – w lipcu ubiegłego roku, kiedy to nagle zakomunikowano, że tytuł stał się reprezentantem gatunku MOBA.