autor: Dorota Drużko
Powstaje sequel Imperium Romanum
Studio deweloperskie specjalizujące się w strategiach czasu rzeczywistego, Haemimont Games, poinformowało wczoraj o trwających właśnie pracach nad sequelem historycznego RTS-a, czyli Imperium Romanum. Gra powinna ukazać się w marcu przyszłego roku, a jej wydawcą ponownie zostanie firma Kalypso Media, z którą twórcy podpisali ostatnio długoterminową umowę współpracy.
Studio deweloperskie specjalizujące się w strategiach czasu rzeczywistego, Haemimont Games, poinformowało wczoraj o trwających właśnie pracach nad sequelem historycznego RTS-a, czyli Imperium Romanum. Gra powinna ukazać się w marcu przyszłego roku, a jej wydawcą ponownie zostanie firma Kalypso Media, z którą twórcy podpisali ostatnio długoterminową umowę współpracy.
Wcielimy się tu w rolę patrycjusza, który dopiero co rozpoczyna swoją polityczną karierę. W miarę postępów w grze będziemy zdobywać coraz większe poparcie aż w końcu osiągniemy swój główny cel, czyli obejmiemy kontrolę nad całym Rzymem. W tym celu pomocnym okaże się wykonywanie zadań dla znanych z kart historii postaci takich jak między innymi Juliusz Cezar, Pompejusz, czy Oktawian. Co ciekawe zdobyte w ten sposób przywileje nie będą odnosiły się jedynie do kampanii dla jednego gracza, ale też pojedynczych scenariuszy i sieciowych potyczek. Oczywiście wciąż większość czasu zajmie nam dbanie o bezpieczeństwo i rozwój kontrolowanego przez nas obszaru, a zagrozić nam mogą nie tylko wrogie armie, ale również generowane w sposób losowy klęski żywiołowe, na przykład plagi, trzęsienia ziemi i pożary.
W sumie w czasie kampanii przemierzymy dwadzieścia misji odbywających się w historycznych lokacjach, a do naszej dyspozycji oddanych zostanie około sześćdziesięciu różnych budowli i ponad pięćdziesiąt odmiennych jednostek. Twórcy obiecują także szereg usprawnień, które dotkną między innymi systemu ekonomii i zarządzania wojskiem. Ulepszeniu ulegnie także oprawa audiowizualna gry, o czym świadczą zamieszczone screenshoty.