Powstaje Imperium Galactica: Stargazer
Studio Digital Reality ogłosiło, że pracuje nad grą Imperium Galactica: Stargazer, czyli nową odsłoną popularnego przed laty cyklu. Wypuszczono już pierwsze technologiczne demo, choć wciąż nie wiemy nawet do jakiego gatunku należeć będzie projekt.
Przed laty Imperium Galactica było potężną marką wśród strategii kosmicznych 4X. Niestety, po ukazaniu się drugiej części w 2000 roku szczęście wyraźnie opuściło tę serię. Produkcję kolejnej odsłony powierzono innemu studiu niż ojcowie marki, a ostatecznie cały projekt został przeobrażony w coś zupełnie nowego, czyli Nexus: The Jupiter Incident. Twórcy pierwszych dwóch gier z cyklu, zgromadzeni w firmie Digital Reality, nie zapomnieli jednak o swoim dziele i niedawno udało im się odzyskać wszystkie związane z nim prawa. Dzięki temu możliwe było wypuszczenie w połowie zeszłego roku konwersji Imperium Galactica II: Alliances na iPada, a teraz autorzy ogłosili, że trwają prace nad projektem Imperium Galactica: Stargazer.
Niestety, na razie informacje na temat gry są wyjątkowo skromne. Wiemy jedynie, że będzie rozgrywała się w uniwersum znanym z poprzednich części, a nacisk położony zostanie na tryb sieciowy. Również tytuł jest prawdopodobnie jedynie tymczasowy. Na razie nie wiadomo nawet, do jakiego gatunku należeć będzie Imperium Galactica: Stargazer. Produkcja powstaje na nowym silniku graficznym i na oficjalnej stronie studio Digital Reality udostępniło jego demo technologiczne. Możemy w nim wygenerować własną planetę i przelecieć się nad jej powierzchnią statkiem. To sugerowałoby, że gra będzie kosmicznym symulatorem. Z drugiej jednak strony pojawia się możliwość symulowania zakładania pierwszych kolonii, co jest elementem typowym dla strategii 4X. Oczywiście, równie dobrze projekt może połączyć oba te gatunki w jedną produkcję MMO.
Nowe Imperium Galactica jest we wczesnych fazach produkcji i autorzy szczerze przyznają, że przed nimi jeszcze masa pracy. W cały proces zaangażowani mają być sami gracze. Demo technologiczne Stargazer to dopiero początek i Digital Reality wypuści w przyszłości wiele kolejnych grywalnych wersji, tak aby zasięgać opinii fanów na temat dalszego rozwoju projektu.
Projekt, który rozpoczął żywot jako Imperium Galactica III zaliczył jeden z najbardziej problematycznych cykli deweloperskich, jakie widziała nasza branża. Wydawca, czyli firma CDV, postanowiła nie kontynuować współpracy z ojcami cyklu, czyli studiem Digital Realisty, i zamiast tego produkcję powierzono zespołowi Philos Labs. Niestety, w połowie prac większość pracowników odeszła i założyła firmę Mithis Games. Osłabione Philos nie było w stanie pociągnąć projektu dalej i został on zawieszony.
CDV do dokończenia prac zatrudniło następnie Mithis Games. Na tym etapie gra w niczym nie przypominała już serii Imperium Galactica, więc postanowiono przemianować ją na Galaxy Andromeda. Wkrótce potem wydawca popadł jednak w tarapaty finansowe i ostatecznie podjął decyzję o skasowaniu projektu. Ostatecznie całą produkcję uratowała firma HD Interactive i gra trafiła na rynek w 2004 roku jako Nexus: The Jupiter Incident