autor: Maciej Myrcha
Postaw na żołnierza - zapowiedziano Bet on Soldier
Pierwszoosobowe shootery zwane w skrócie FPS to chyba obecnie najpopularniejszy gatunek gier na rynku. Praktycznie co tydzień pojawia się kilka tytułów, z których jednak bardzo rzadko udaje się wyłowić prawdziwą perełkę. Nie mówię oczywiście o takich "gigantach" jak Doom 3 czy Half-Life 2 ale o zwykłych, prostych grach, do "popykania" w jedno popołudnie. I w tym temacie postanowiła zaskoczyć nas firma Kylotonn, przygotowując dość ciekawą pozycję, Bet on Soldier.
Pierwszoosobowe shootery zwane w skrócie FPS to chyba obecnie najpopularniejszy gatunek gier na rynku. Praktycznie co tydzień pojawia się kilka tytułów, z których jednak bardzo rzadko udaje się wyłowić prawdziwą perełkę. Nie mówię oczywiście o takich "gigantach" jak Doom 3 czy Half-Life 2 ale o zwykłych, prostych grach, do "popykania" w jedno popołudnie. I w tym temacie postanowiła zaskoczyć nas firma Kylotonn, przygotowując dość ciekawą pozycję, Bet on Soldier.
Świat pogrążony jest od wielu lat w wojnie, której początków już nikt nie pamięta. Olbrzymie korporacje, które podzieliły ziemię między siebie, traktują wojnę jako czysty biznes. Ich pracownikami są najemnicy otrzymujący wypłatę za kolejnych zastrzelonych oponentów. Ale wyłącznie zabijanie nie wystarczy elitarnym wojownikom. W postać takiego żołnierza wciela się gracz. I w tym miejscu twórcy gry postanowili nas zaskoczyć, ponieważ rozgrywka nie polega tylko na eksterminacji kolejnych oponentów. Przed wkroczeniem na pole bitwy ukazują się nam wizerunki żołnierzy wroga, my zaś wybieramy z nich kilku i stawiamy pieniądze na wynik naszego starcia. Gdy spotkamy się z nimi w walce przystępujemy do pojedynku. W razie przegranej, tracimy postawioną pulę natomiast jeśli wygramy otrzymujemy pieniądze, których ilość określana przy uwzględnieniu rangi przeciwnika, ilości postawionych przez niego pieniędzy oraz czasu jaki zajęła nam walka. Dzięki zdobytym funduszom możemy ulepszać swojego zawodnika a co za tym idzie konkurować z mocniejszymi przeciwnikami.
Za prezentację grafiki odpowiedzialny jest autorski silnik Kt, który zajął programistom 6 lat badań i projektów. Dzięki temu dostaniemy pełne wsparcie pixel i vertex shaderów oraz znakomicie symulowany model fizyczny postaci i przedmiotów. Do rąk twórcy gry włożą nam ponad 40 rodzajów broni, która posłuży do eliminowania ponad 40 rodzajów elitarnych wojowników na obszarach rozsianych w Europie, na Alasce i Kubie. Przewidziano również tryby walk wieloosobowych, w których będzie mogło wziąć udział do 32 graczy. Aby walki te były zróżnicowane, przygotowano 8 klas żołnierzy, różniących się między sobą statystykami. Poniżej kilka nowych screenów z gry.