Prezentacja PS5 ma już więcej wyświetleń niż Xboxa Series X
Wrażenia po pokazie specyfikacji PlayStation 5 były mieszane, ale mimo to wzbudziła ona większe zainteresowanie w serewisie YouTube niż analogiczne materiały o Xboksie Series X.
W ostatnich kilku dniach poznaliśmy specyfikacje techniczne konsol nowej generacji. Wpierw w poniedziałek firma Microsoft ujawniła, czego możemy się spodziewać w tej kwestii po Xboksie Series X, a w środę koncern Sony zrobił to samo z PlayStation 5. Warto więc pokusić się o sprawdzenie, która platforma wywołuje obecnie większe zainteresowanie. Sądząc po statystykach YouTube, to starcie wygrało PS5.
Prezentację PlayStation 5 wyświetlono już na YT ponad 12 mln razy. Dla porównania, film zapowiadający Xboksa Series X od 12 grudnia do teraz zgromadził jedynie 10,5 mln odsłon. Oczywiście bezpośrednie zestawienie tych liczb nie jest do końca miarodajne, gdyż obecnie z powodu koronawirusa ludzie spędzają więcej czasu w domach i chętniej oglądają materiały w sieci niż w ostatnim miesiącu 2019 r.
Warto jednak zauważyć, że udostępniona na początku tygodnia prezentacja krótkich czasów wczytywania danych na konsoli Xbox Series X ma 2,3 mln wyświetleń, a materiał YouTubera Austina Evansa z wczesnym modelem platformy obejrzało 5 mln osób.
Sytuacja wygląda inaczej na Twitterze. Wpis oficjalnego konta Xbox na temat specyfikacji technicznej Xboksa Series X ma 29,4 tys. polubień i został podany dalej 6,3 tys. razy. Analogiczna wiadomość o PlayStation 5 może się pochwalić 18,7 tys. polubień i 4,2 tys. retweetów.
Te liczby tak naprawdę nie mówią nam nic, czego nie moglibyśmy się domyślić sami. PlayStation 4 bezdyskusyjnie wygrało obecną generację konsol, więc nikogo nie powinno zaskoczyć, że następca tej konsoli budzi większe zainteresowanie niż platforma konkurencji. Z drugiej jednak strony, ujawnienie „bebechów” PS5 nie wypadło dobrze pod względem marketingowym i wielu graczy wyśmiewało nudną prezentację Sony.