Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (30 grudnia 2013 r - 5 stycznia 2014 r.)
W minionym tygodniu rodzimi dystrybutorzy odpoczywali po okresie świątecznym, więc zabrakło nowych zapowiedzi wydawniczych. Natomiast sporo ciekawych informacji napłynęło od rodzimych deweloperów. Ponadto duża aktywnością wykazały się grupy tworzące nieoficjalne polonizacje.
Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Pozostałe wieści
Wyniki sprzedaży gier studia Techland
Firma Techland ujawniła wyniki sprzedaży swoich dwóch najpopularniejszych serii, czyli Call of Juarez i Dead Island. Wszystkie cztery części pierwszej z tych marek rozeszły się w 3 mln egzemplarzy. Natomiast zombiakowy cykl polskiego zespołu znalazł 7,5 mln nabywców.
Liczby te pokazują o ile większym przebojem okazało się Dead Island. Seria jest na rynku 5 lat krócej i składa się jedynie z dwóch tytułów, a mimo to przebiła wynik westernowego cyklu ponad dwukrotnie.
Lords of the Fallen z 15-godzinną kampanią
Tomasz Gop ze studia CI Games ujawnił kilka nowych informacji na temat bardzo dobrze zapowiadającego się RPG-a Lords of the Fallen. Zdradził, że przejście głównego wątku fabularnego kampanii powinno zająć około 15 godzin. Oczywiście, produkcja zaoferuje także masę zadań pobocznych, które znacząco wydłużą zabawę. Ponadto pojawi się tryb Nowa Gra +, który umożliwi rozpoczęcie kampanii od początku tą samą postacią, przy znacznie podniesionym poziomie trudności.
Przypomnijmy, że Lords of the Fallen zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4, a premiera zaplanowana została na jesień tego roku.
Polonizacje Papers, Please, Hammerwatch i The Cave
Zespół GameSub wypuscił nieoficjalne polonizacje dwóch gier niezależnych - Papers, Please oraz Hammerwatch. Obie łatki można pobrać ze strony zespołu:
Natomiast grupa BDIP zlokalizowała platformówkę The Cave. Projekt jest tym bardziej imponujący, że twórcy nie tylko przetłumaczyli napisy, ale także tekstury pokrywające obiekty w świecie gry.
Battle of Cultures – wystartowała zbiórka pieniędzy na polskie przeglądarkowe MMORPG
Na crowdfundingowej platformie Wspieram.to ruszyła zbiórka na projekt Battle of Cultures, czyli przeglądarkowe MMORPG, nad którym pracują deweloperzy z Opola. Twórcy potrzebują minimum 15 600 złotych, a akcja dobiegnie końca 12 marca tego roku.
Gra wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami i przeniesie nas do fantastycznego uniwersum, do którego przeniesione zostały cztery frakcje z naszego świata. Rozpoczynając zabawę zdecydujemy, czy nasz bohater należeć będzie do piratów, wikingów, samurajów/roninów lub Persów.