Na PlayStation Classic da się uruchomić dowolną grę z pendrive'a
Konsola PlayStation Classic nie przestaje przyciągać fanów nie do końca legalnych modyfikacji. W sieci pojawiają się kolejne doniesienia o próbach uruchamiania dowolnych gier na retrokonsoli firmy Sony. Ponadto producent akcesoriów 8Bitdo opracował adapter umożliwiający wykorzystanie bezprzewodowych kontrolerów.
Tydzień temu informowaliśmy o możliwości dotarcia do „ukrytych” opcji PlayStation Classic, co wymagało jedynie… podłączenia klawiatury pod port USB. Wtedy trudno było mówić o prawdziwym złamaniu retrokonsoli firmy Sony, a późniejsze próby uruchomienia gier z pamięci USB przez crackerów wymagały nieskomplikowanych, ale inwazyjnych modyfikacji samego urządzenia. Teraz haker znany jako Pat Harlt opracował narzędzie pozwalające na zagranie w tytuł zapisany na pendrivie. Skrypt o nazwie BleemSync modyfikuje pliki systemowe konsoli i umożliwia uruchomienie dowolnego obrazu BIN/CUE z pamięci zewnętrznej. Autor opisuje cały proces na swoim profilu w serwisie GitHub. Uprzedzamy jednak, że niewprawne zmodyfikowanie konsoli lub jej plików może skutkować jej uszkodzeniem.
Należy zaznaczyć, że z praktycznego punktu widzenia takie hakowanie PlayStation Classic nie ma większego sensu. Urządzenie nie posiada potężnego procesora (delikatnie rzecz ujmując) i miejscami ma problemy z wydajnością w domyślnie uwzględnionych tytułach. Tak więc uruchamianie kolejnych gier ma sens tylko o tyle, o ile koniecznie chcemy zagrać w np. oryginalnego Crasha Bandicoota niczym w 1996 roku. Inaczej ma się sprawa z rozwiązaniem 8Bitdo, popularnego producenta nietypowych akcesoriów do gier. Firma opracowała specjalny adapter USB, który umożliwia zabawę z PlayStation Classic z wykorzystaniem m.in. DualShocka 3 i 4, WiiU Pro Controllera, a nawet Joy-Cona. Innymi słowy, gracze mogą grać na retrokonsoli bezprzewodowo zamiast przy pomocy kablowych kontrolerów dołączonych do urządzenia. Niestety, na razie nie zapowiada się, by adapter był dostępny w Polsce.
W 2018 roku Sony odnotowało sporo sukcesów w branży gier, ale nie wydaje się, by PlayStation Classic było jednym z nich. Choć zapowiedź miniaturowej wersji kolejnej klasycznej konsoli wzbudziła spore zainteresowanie, to późniejsze reakcje były już o wiele chłodniejsze. Wszystko za sprawą dyskusyjnej biblioteki gier i wykorzystania darmowego oprogramowania do emulacji tytułów, co miałoby dowodzić, że Sony chciało zarobić na nostalgii graczy jak najmniejszym kosztem.