autor: Marcin Skierski
PlayStation 4 znalazło ponad 6 milionów nabywców. 370 tysięcy w Japonii
Firma Sony Computer Entertainment podsumowała wyniki sprzedaży PlayStation 4 do 2 marca 2014 roku. Do tego czasu konsola rozeszła się w liczbie ponad 6 milionów egzemplarzy, z czego przeszło 370 tysięcy zakupiono w Japonii w ciągu 9 dni od premiery na tym rynku.
Firma Sony Computer Entertainment ogłosiła, że do 2 marca 2014 roku sprzedano ogółem ponad 6 milionów egzemplarzy PlayStation 4 (system jest obecnie dostępny w 57 krajach na świecie). Przypominamy, że 8 lutego było to 5,3 milionów sztuk. Przy okazji poznaliśmy oficjalne dane dotyczące przyjęcia nowej konsoli w Japonii. Od dnia premiery w Kraju Kwitnącej Wiśni (22 lutego) do 2 marca, PlayStation 4 znalazła tam 370 tysięcy nabywców. Według nieoficjalnych statystyk podanych kilka dni temu przez magazyn Famitsu, ponad 320 tysięcy egzemplarzy rozeszło się w ciągu dwóch dni od japońskiego debiutu. Oznacza to, że PlayStation 4 cieszy się dużo większym zainteresowaniem niż PlayStation 3. Starsza konsola w ciągu dwóch dni od premiery sprzedała się w Japonii w liczbie 88 tysięcy sztuk.
- 1 milion sprzedanych sztuk w ciągu pierwszych 24 godzin
- 2,1 miliony do 1 grudnia 2013 roku
- 4,2 miliony do 28 grudnia 2013 roku
- 5,3 milionów do 8 lutego 2014 roku
- ponad 6 milionów do 2 marca 2014 roku
Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że do 2 marca 2014 roku rozeszło się łącznie 13,7 milionów egzemplarzy gier na PlayStation 4. Dla porównania, do 28 grudnia 2013 roku było to 9,7 milionów. Obecnie na nowej konsoli firmy Sony dostępnych jest ponad 30 tytułów. Bardzo dobrze poradziła sobie strzelanina Killzone: Shadow Fall, sprzedając się w 2,1 milionach sztuk. Oznacza to, że przynajmniej co trzeci posiadacz PlayStation 4 zakupił produkcję studia Guerrilla Games.
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się usługa PlayStation Plus. Do obecnych subskrybentów z PlayStation 3 lub PlayStation Vita, dołączyła ponad połowa posiadaczy PlayStation 4. Mobilna aplikacja PlayStation App została pobrana przeszło 3,6 miliony razy przez użytkowników urządzeń z systemem operacyjnym iOS lub Android. Pozwala ona na wysyłanie wiadomości do znajomych z PlayStation Network i na robienie zakupów w PlayStation Store.
Gracze chętnie wykorzystują przycisk Share. Do 28 lutego 2014 roku dokonano ponad 100 milionów udostępnień, z czego przeszło 3,6 miliony to transmisje rozgrywek z konsoli PlayStation 4 za pośrednictwem serwisów Twitch i Ustream. Nagrania na żywo zostały obejrzane co najmniej 56 milionów razy.