PlayStation 4 sprzedało się w 4,2 milionach egzemplarzy w 2013 roku
Firma Sony Computer Entertainment ujawniła, że przed końcem 2013 roku udało jej się sprzedać około 4,2 miliona egzemplarzy konsoli PlayStation 4 na całym świecie. Dowiedzieliśmy się też, że w tym samym czasie do rąk graczy trafiło ok. 9,7 mln gier (zarówno poprzez dystrybucję tradycyjną, jak i cyfrową).
- Sprzedano 4,2 mln egzemplarzy konsoli
- Sprzedano 9,7 mln kopii gier (i w pudełkach, i cyfrowo)
- Liczba subskrybentów PlayStation Plus wzrosła o 90%
- Na Twitch.tv i Ustream trafiło 55 mln minut gameplayów
Wczoraj informowaliśmy o ubiegłorocznych wynikach sprzedaży konsoli Xbox One – firma Microsoft chwaliła się, że do końca 2013 roku jej najnowszy produkt trafił w ręce 3 milionów osób na całym świecie. Na odpowiedź Sony nie musieliśmy długo czekać.
Przy okazji trwających aktualnie w Las Vegas targów CES japoński gigant poinformował, że w tym samym okresie (a właściwie do 28 grudnia) PlayStation 4 sprzedało się na całym świecie w liczbie około 4,2 miliona egzemplarzy. Jest to wyraźnie lepszy wynik niż ten osiągnięty przez giganta z Redmond, lecz należy pamiętać, że sprzęt Sony jest oferowany w 53 krajach, podczas gdy konkurencyjna platforma sprzętowa została udostępniona póki co w zaledwie 13 państwach.
Przy okazji podano również dane dotyczące dystrybucji gier – nabyto około 9,7 miliona kopii pozycji dostępnych na PlayStation 4. Dotyczy to zarówno sprzedaży pudełkowej, jak i cyfrowej. Do najpopularniejszych tytułów należą Call of Duty: Ghosts, Assassin’s Creed IV: Black Flag, Battlefield 4, FIFA 14 i Killzone: Shadow Fall. Niestety, nie dysponujemy analogicznymi danymi ze strony Microsoftu.
Co więcej, ujawniono, że od czasu premiery najnowszej konsoli Sony liczba subskrybentów usługi PlayStation Plus wzrosła o ponad 90 procent – jest to skutek wprowadzenia wymogu posiadania abonamentu, by móc cieszyć się rozgrywką sieciową. Na koniec podzielono się także ciekawostkami na temat streamingu gier: do 6 stycznia w sieci znalazło się ok. 1,7 mln zapisów rozgrywki (za pośrednictwem platform Twitch.tv i Ustream) o łącznej długości ponad 55 mln minut, które na samej konsoli zostały wyświetlone w sumie prawie 22 mln razy. 20 procent ogółu użytkowników serwisu Twitch.tv stanowią posiadacze PlayStation 4, a średni czas trwania zapisu rozgrywki z konsoli Sony na Ustreamie to 40 minut.