autor: Michał Kułakowski
PlayStation 4 – gracze opublikowali ponad 20 milionów minut materiałów wideo
Od czasu oficjalnej premiery konsoli Playstation 4, gracze opublikowali w sumie ponad 20 milionów minut materiałów wideo, korzystając z przycisku „share” oraz serwisów Twitch i Ustream.
Przycisk „share”, który pojawił się na nowym padzie PlayStation 4 oraz pełna integracja konsoli z serwisami streamingującymi treści wideo, były jedną z najbardziej promowanych przez Sony funkcjonalności oferowanych przez nową platformę. Pomysł, aby gracze mogli błyskawicznie dzielić się fragmentami rozgrywki, był dla wielu nieistotną i nie do końca zrozumiałą nowinką. Wszystko jednak wskazuje na to, że na przekór pesymistom jest popularną opcją.
Sony poinformowało dziś na oficjalnym blogu PlayStation, że możliwość dzielenia się z innymi zapisem z rozgrywki okazała się nad wyraz popularnym rozwiązaniem, z którego skorzystało wielu użytkowników konsoli. Według japońskiego koncernu, gracze, używając serwisów Twitch i Ustream, załadowali ponad 20 milionów minut filmów z gameplayem. Były one częścią 800 tysięcy różnych sesji nagraniowych. Według Ustream, przeciętna długość jednego filmu wynosiła 31 minut. Twitch podaje, że począwszy od 15 listopada 10% wszystkich nagrań, które pojawiają się na łamach serwisu, pochodziła z PlayStation 4. Od połowy listopada liczba zarejestrowanych użytkowników witryny wzrosła też o 100 tysięcy. Najczęściej dzielono się materiałami z gier Battlefield 4, Killzone Shadow Fall oraz Call of Duty: Ghosts. W sumie posiadacze PlayStation 4 skorzystali z przycisku i menu "share" prawie 11 milionów razy.
Shuhei Yoshida z Sony stwierdził, że popularność opcji "share" znacznie przekroczyła wstępne oczekiwania producenta. Równocześnie twórcy PlayStation nie mogą się doczekać tego, by przekonać się jak w przyszłości gracze będą korzystać z udostępnionych im opcji społecznościowych. Szef Twitcha, Matthew DiPietro, stwierdził z kolei, że kiedy za parę lat spojrzymy na konsole tej generacji, możliwość dzielenia się materiałami wideo będzie ich jednym z najważniejszych osiągnięć. Podobnie jak PlayStation 4, także Xbox One posiada opcje publikowania treści wideo, choć nie funkcjonuje ona jeszcze w pełni. Najbliższe lata pokażą czy słowa DiPetro okażą się prawdziwe i streaming rzeczywiście przyjmie się wśród właścicieli konsol.