Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam - szczegóły
Dwa miesiące temu węgierski zespół developerski Digital Reality odpowiedzialny za stworzenie dwóch pierwszych części Imperium Galactica wyjawił, że pracuje nad nową grą zatytułowaną roboczo Platoon. W ten weekend otwarto oficjalną stronę tej produkcji i przedstawiono szereg nowych informacji, m.in. tą że pełny, oficjalny tytuł gry to: Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam.
Dwa miesiące temu węgierski zespół developerski Digital Reality odpowiedzialny za stworzenie dwóch pierwszych części Imperium Galactica wyjawił, że pracuje nad nową grą zatytułowaną roboczo Platoon. W ten weekend otwarto oficjalną stronę tej produkcji i przedstawiono szereg nowych informacji, m.in. tą że pełny, oficjalny tytuł gry to: Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam.
Platoon to strategia czasu rzeczywistego, w której gracz staje się młodym amerykańskim żołnierzem służącym w Wietnamie w Pierwszej Dywizji Kawalerii Powietrznej. Początkowo jest zwykłym rekrutem, lecz wykonując kolejne misje nabiera doświadczenia i awansuje w hierarchii wojskowej, by w końcu jako porucznik objąć dowodzenie nad całym plutonem (do 30 żołnierzy). Pod naszą komendą znajdują się różni żołnierze, tj. snajperzy, saperzy, komandosi, obsługa karabinu maszynowego; oraz cały ówczesny sprzęt, m.in. transporter opancerzony M113 oraz czołg M48 Patton. Powodzenie każdego zadania zależy od umiejętnego wykorzystania tej broni. Niebagatelną rolę odgrywa też doświadczenie żołnierzy wzrastające wraz z ilością wykonanych misji.
Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam wykonany jest przy użyciu zmodyfikowanego silnika graficznego wykorzystanego w kolejnej jeszcze nie wydanej grze zespołu Digital Reality - Haegemonia: Legions of Iron. Akcja rozgrywa się w pełni trójwymiarowym otoczeniu, szczegółowo otworzono typ terenu na którym toczą się walki (dżungla, bagna, pola ryżowe, itp.), zadbano także o przedstawienie warunków atmosferycznych panujących w tej strefie klimatycznej (monsuny, mgła, silny wiatr, itd.) oraz realistyczne odwzorowanie sposobu poruszania się żołnierzy (technologia motion capture, ponad 400 animacji postaci).
Zapowiada się nieźle. Na oficjalnej stronie gry znajdziemy kilka screenów przedstawiających tą produkcję. Gra ma zostać wydana pod koniec 2002 roku, a jej wydawcą jest firma MonteCristo.