autor: Krzysztof Bartnik
Planeta znana jako więzienie
Specjaliści od gier komputerowych coraz częściej uważają, że produkcja nowych, dwuwymiarowych RTS-ów w obecnych czasach kompletnie mija się z celem, chociaż jeszcze kilka lat temu ten gatunek przeżywał bardzo dynamiczny rozwój. Na szczęście zespół Numlock Software pragnie zaprzeczyć tej tezie i przygotowuje dla nas Planet Prison - grę, która powinna przypomnieć nam stare, dobre czasy królowania strategii czasu rzeczywistego.
Specjaliści od gier komputerowych coraz częściej uważają, że produkcja nowych, dwuwymiarowych RTS-ów w obecnych czasach kompletnie mija się z celem, chociaż jeszcze kilka lat temu ten gatunek przeżywał bardzo dynamiczny rozwój. Na szczęście zespół Numlock Software pragnie zaprzeczyć tej tezie i przygotowuje dla nas Planet Prison - grę, która powinna przypomnieć nam stare, dobre czasy królowania strategii czasu rzeczywistego.
Pełna wersja przeniesienie nas w przyszłość, na planetę skazańców. Nasz statek w wyniku poważnego uszkodzenia zmuszony został do awaryjnego lądowania na owej planecie i od tej pory staliśmy się częścią (skądinąd dobrą) jej przestępczego społeczeństwa. Teraz przyświeca nam tylko jeden cel - odnaleźć drogę do domu. Po części scenariusz gry przypomina film "Obcy 3", jednak tym razem skupimy się na rywalizacji z poszczególnymi gangami, a nie tępieniu obcych pasożytów :)
Oto krótka lista cech Planet Prison:
- kontrola blisko 50 postaci, każda z unikalnymi charakterystykami;
- 30 połączonych wspólną fabułą misji (+ zadania poboczne);
- spora interakcja z otoczeniem: wejdziemy do budynków, zniszczymy generator, ukryjemy się za przeszkodami, itp.;
- możliwość wynajęcia do pomocy bohaterów niezależnych;
- ładne efekty audio-wizualne - w tym cykl dnia i nocy, mgła deszcz, dynamiczne cienie, itd.;
- multiplayer pozwalający na grę 16 graczom przez sieć lokalną lub Internet;
- rozbudowany tutorial;
- i wiele innych.
Premiera Planet Prison została zaplanowana na Gwiazdkę 2003 roku. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie.