autor: Andrzej Mielczarek
Pirates of the XXI Century w produkcji
Pirates of the XXI Century to nowy FPS tworzony przez ukraińskich developerów z DIOsoft. Autorzy nie udostępnili jeszcze zbyt wielu szczegółów dotyczących ich najnowszej produkcji, lecz nam udało się zebrać nieco informacji. Wynika z nich, iż „Piraci XXI Wieku” będą produktem przedstawiającym realia piractwa morskiego nowoczesnego świata, z akcją rozgrywającą się m.in. na pokładzie statków, w powietrzu, a nawet pod wodą. Będziemy mieli możliwość wcielenia się w członka Triady z Hong Kongu, „teraźniejszego” pirata czy żołnierza amerykańskich sił specjalnych, zaś do naszej dyspozycji zostanie oddanych ponad 30 rodzajów broni.
Pirates of the XXI Century to nowy FPS tworzony przez ukraińskich developerów z DIOsoft. Autorzy nie udostępnili jeszcze zbyt wielu szczegółów dotyczących ich najnowszej produkcji, lecz nam udało się zebrać nieco informacji. Wynika z nich, iż „Piraci XXI Wieku” będą produktem przedstawiającym realia piractwa morskiego nowoczesnego świata, z akcją rozgrywającą się m.in. na pokładzie statków, w powietrzu, a nawet pod wodą. Będziemy mieli możliwość wcielenia się w członka Triady z Hong Kongu, „teraźniejszego” pirata czy żołnierza amerykańskich sił specjalnych, zaś do naszej dyspozycji zostanie oddanych ponad 30 rodzajów broni.
Autorzy oferują graczom nieliniowy scenariusz rodem z najlepszych filmów sensacyjnych, mnóstwo środków transportu do wykorzystania (w tym powietrznych i podwodnych) oraz olbrzymie, interaktywne środowisko z pieczołowicie przygotowaną sztuczną inteligencją występujących w grze istot – naszymi wrogami będą nie tylko ludzie, ale i drapieżniki, w tym także te pływające czy pełzające. Silnik gry, nazwany przez twórców „Monstrator”, wykorzystuje biblioteki OpenGL oraz będzie zdolny do pracy Windowsami, Linuxem i Mac OS, chociaż DIOsoft nie potwierdziło jednoznacznie wydania wersji przeznaczonych dla każdego z wymienionych systemów operacyjnych. Szczególną wagę Ukraińcy przywiązują do graficznej strony silnika – ten posiadał będzie m.in. pełny support dla najnowszych kart graficznych GeForce 6800 oraz ATI X800. Zapowiadana paleta możliwości engine'u prezentuje się niezwykle okazale - ujrzymy m.in. dynamiczne refleksy całego krajobrazu na powierzchni wody, specjalny tryb grafiki do przedstawiania podwodnych połaci czy całkowite zastąpienie statycznych cieni dynamicznymi. Ponadto, gra będzie wyposażona w instrukcje obsługujące możliwości EAX 4.0 firmy Creative - gracze posiadający odpowiednie karty oraz nagłośnienie będą mogli cieszyć się pełnym, trójwymiarowym dźwiękiem.
Data premiery nie jest jeszcze znana. Same screeny z gry robią wrażenie i po części potwierdzają słowa twórców. Jeśli całość będzie się prezentować równie dobrze - możemy się spodziewać bardzo interesującego tytułu. Więcej screenshotów dostępnych jest na stronie producenta.