autor: Janusz Guzowski
Pillars of Eternity – szczegóły dotyczące aktualizacji 3.0
Studio Obsidian Entertainment opublikowało materiał prezentujący najważniejsze zmiany w najnowszej aktualizacji do gry cRPG Pillars of Eternity. Poprawka oznaczona numerem 3.0 dostępna będzie dla wszystkich graczy i wprowadzi szereg usprawnień związanych między innymi z walką i poziomem trudności. Patch zadebiutuje 16 lutego, razem z drugim dodatkiem fabularnym – Pillars of Eternity: The White March Part II.
Twórcy gry Pillars of Eternity, studio Obsidian Entertainment, opublikowali materiał wideo podsumowujący najważniejsze poprawki, które do gry wprowadzi aktualizacja 3.0:
Istotnych zmian doczeka się poziom trudności. Zdaniem części graczy przeciwnicy w trzecim akcie nie stanowili zbyt dużego wyzwania, a ich duża ilość prowadziła do monotonii całej rozgrywki. W związku z tym deweloperzy postanowili ograniczyć ilość wrogów, odpowiednio podnosząc przy tym ich statystyki. Dla graczy, którzy mimo to nie będą zadowoleni z poziomu wyzwania, przewidziano też opcje związane z jego skalowaniem. Ma być to szczególnie przydatne dla wysokopoziomowych postaci, które ukończyły już przygodę z dodatku Pillars of Eternity: The White March. Aktualizacja wprowadzi także nową opcjonalną cechę walki – urazy. Jeśli nasza postać zostanie powalona w trakcie starcia, będzie istniało ryzyko, że dozna przy tym rany utrudniającej jej dalsze funkcjonowanie aż do czasu odpoczynku. Dla przykładu skręcona kostka obniży refleks bohatera, co negatywnie wpłynie na wszystkie związane z nim rzuty kością. Podobne rozwiązanie było obecnie między innymi w serii Dragon Age.
Z drugiej strony osoby, którym nie zależy na wyzwaniach związanych z walką, skorzystają z nowego trybu gry – Story Time. Moduł ten pozwoli na większą koncentrację na odgrywaniu postaci i fabule. Starcia z przeciwnikami pozostaną – tak, aby gracze nie stracili nic z zawartości gry – jednak zmniejszenie ich częstotliwości i poziomu trudności sprawi, że nie będą one inwazyjne dla przeżywanej przygody.
Zmian doczeka się również Twierdza gracza. Oprócz przemodelowanego systemu zarządzania pojawi się w niej szereg nowych zadań z rozbudowaną fabułą, a do naszych bram co jakiś czas zawita wędrowiec szukający pomocy w rozwiązaniu swoich problemów. Modernizacji zostanie poddany także interfejs. Twórcy zdecydowali się na jednoznaczne oddzielenie zdolności, których możemy używać w trakcie walki od tych dostępnych podczas eksploracji. Zdaniem części użytkowników dotychczasowy układ był momentami nieczytelny, co utrudniało rozgrywkę i powodowało, że czasami zapominało się o niektórych z posiadanych przydatnych umiejętności.
Aktualizacja zmodyfikuje także działanie dwóch z nich – atletyki i przetrwania. Rozwinięcie tej pierwszej umożliwi skorzystanie podczas walki ze zdolności leczenia ran. Dzięki drugiej w trakcie odpoczynku będziemy mogli wybrać rodzaj bonusa, którym zostaną obdarzone nasze postacie po jego zakończeniu. Pozwoli to lepiej zaplanować rozgrywkę. Deweloperzy opracowali też nowy ekran bestiariusza, który powinien być bardziej czytelny i przejrzysty.
Nadchodzący dodatek i poprawka nie są jednak końcem rozwoju marki Pillars of Eternity. Jak podkreślają twórcy, jest to raczej zamknięcie pierwszego rozdziału historii, a deweloperzy pracują już nad kontynuacją. Jak stwierdził Feargus Urquhart, prezes firmy Obsidian:
Jesteśmy zaangażowani w rozwijanie i wspieranie doświadczenia z grą Pillars of Eternity. Mamy do opowiedzenia wiele historii dziejących się w tym świecie, a to była dopiero pierwsza z nich.
Aktualizacja zadebiutuje na rynku 16 lutego, razem z drugim dodatkiem fabularnym – Pillars of Eternity: The White March Part II. Szczegółowe informacje na temat zawartości poprawki możecie znaleźć pod tym adresem.
Pillars of Eternity to gra cRPG nawiązująca do klasyki gatunku. Za jej powstanie odpowiada studio Obisidian Entertainment. Akcja została osadzona w pełnym magii świecie, zamieszkałym przez wiele fantastycznych stworzeń. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który z pomocą towarzyszy musi wykonać szereg niebezpiecznych zadań. Rozgrywka w Pillars of Eternity wzorowana jest na klasykach pokroju Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment – wliczając w to takie mechanizmy jak aktywna pauza czy rozbudowany system rozwoju postaci