Pięć lat polskiego oddziału Sony Computer Entertainment
PlayStation to światowa marka, która od samego początku swojego istnienia kojarzy się z najlepszą rozrywką, najnowocześniejszymi technologiami i najbardziej popularnymi grami.
Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.
Sony Computer Entertainment Polska ma przyjemność poinformować, że już od 5 lat funkcjonuje na polskim rynku jako odrębne terytorium, zajmując się sprzedażą i marketingiem produktów wydawanych przez Sony Computer Entertainment na terenie Polski.
PlayStation to światowa marka, która od samego początku swojego istnienia kojarzy się z najlepszą rozrywką, najnowocześniejszymi technologiami i najbardziej popularnymi grami. Polski oddział Sony Computer Entertainment Europe powstał w 2008 roku i od tego czasu dostarcza najwyższej jakości produkty i usługi lokalnym konsumentom, promując najnowsze technologie i rozwiązania.
Kontekst rynkowy
Sony Computer Entertainment Polska zajmuje się dystrybucją platform sprzętowych sygnowanych logo PlayStation oraz wydawaniem gier dedykowanych tymże platformom na terenie naszego kraju.
Rynek sprzętu i gier wideo w Polsce charakteryzuje się dualną strukturą odbiorców, pośród której można wyodrębnić konsumentów zorientowanych na tradycyjny, stacjonarny model rozrywki (PlayStation 3) oraz nowy, dynamicznie rozwijający się segment kontrolerów ruchowych (PlayStation Move) i gier na nie przeznaczonych.
Drugim filarem lokalnej strategii firmy są przenośne, dedykowane urządzenia do grania (PlayStation Vita oraz PlayStation Portable), które przez wzgląd na swój mobilny charakter są niezwykle popularne wśród najmłodszych użytkowników PlayStation.
Oferta
PlayStation od samego początku swego istnienia skupia się przede wszystkim na dostarczaniu najwyższej jakości sprzętu oraz gier. Obecnie kluczowym produktem oferty jest PlayStation 3 – jeden z najbardziej popularnych systemów domowej rozrywki w Polsce. Dzięki wprowadzeniu w 2010 roku oferty z kontrolerem ruchu PlayStation Move, możliwe stało się rozszerzenie jego grup docelowych o rodziny z dziećmi oraz tzw. graczy socjalnych. Razem z czytnikiem płyt Blu-ray, obsługą stereoskopowego 3D oraz bezpłatnym dostępem do usług sieciowych, PS3 oferuje wachlarz możliwości, pośród których każdy użytkownik znajdzie coś dla siebie.
Rok 2012 był dla PlayStation Polska bardzo istotny z perspektywy portfolio przenośnych systemów rozrywki. W lutym miała miejsce premiera PlayStation Vita – najnowszego, mobilnego sprzętu do grania, który z miejsca stał się jednym z filarów komunikacji marki.
Natomiast w listopadzie 2012 roku firma wprowadziła do sprzedaży najnowsze akcesorium do PlayStation 3, interaktywną książkę Wonderbook, w zestawie z grą Księga Czarów, która powstała we współpracy z J.K. Rowling. Plany rozwoju platformy Wonderbook zakładają w najbliższym czasie współpracę z takimi partnerami, jak BBC.
Dodatkowo, jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się usług jest PlayStation Network – bezpłatna platforma sieciowa dla urządzeń PlayStation. W jej ramach należy wyróżnić płatny serwis premium PS Plus, który oferuje konsumentom najlepsze gry na PS3 i PS Vita, bez żadnych dodatkowych opłat.
Osiągnięcia
Marka PlayStation przez lata obecności na polskim rynku silnie zapisała się w świadomości konsumentów, stając się synonimem domowej rozrywki. Wykorzystując znakomitą znajomość marki, PlayStation Polska może skupić się na rozwoju tych aspektów swojej działalności, które czynią jej produkty jak najbardziej atrakcyjnymi dla lokalnych użytkowników. Szczególnym powodem do dumy dla marki jest rozpoczęty w 2009 roku projekt dubbingu gier wideo z udziałem polskich gwiazd - „Lokalizacje 2.0”. Jego podstawowym założeniem jest wprowadzanie na rodzimy rynek gier i sprzętów w pełnej polskiej wersji językowej, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej dbałości o standardy językowe i jakość przygotowanych materiałów. W ramach „Lokalizacji 2.0” Sony Computer Entertainment Polska współpracuje z najlepszymi specjalistami z zakresu tłumaczeń oraz największymi gwiazdami polskiego kina i teatru, które podkładają głosy pod postacie występujące w grach. Do tej pory w produkcjach wystąpili m.in. Krystyna Janda, Bogusław Linda, Michał Żebrowski, Wojciech Malajkat, Jarosław Boberek oraz wielu innych, wspaniałych aktorów. W kwietniu Sony Computer Entertainment ogłosiło „Miesiąc z gwiazdami PlayStation”, w ramach którego przedstawiono czworo znanych aktorów, którzy użyczyli swoich głosów postaciom z nadchodzących produkcji na PlayStation 3. Byli to: Artur Żmijewski, Anna Cieślak, Robert Więckiewicz i Małgorzata Socha.
Promocja Marki
Na przestrzeni lat PlayStation zasłynęło odważnymi i innowacyjnymi kampaniami, o których dyskutowano jeszcze długo po ich zakończeniu. Spoty, takie jak Double Life (1999), są klasyką światowej reklamy i nawet obecnie, pomimo znaczącego upływu czasu, wywołują ogromne emocje i przekazują ponadczasowe wartości. Od początku działalności firmy wiele zmieniało się także w języku komunikacji. PlayStation wyewoluowało ze sprzętu do grania w centrum domowej rozrywki, otworzyło się na rodziny i dzieci, a same gry konkurują dzisiaj o wolny czas z wyjściem do kina, sportem czy książką. Jedno natomiast pozostaje niezmienne – w centrum działań PlayStation zawsze pozostaje gracz. Od 5 lat, w centrum rozrywki domowej pozostaje polski gracz.
Historia:
- 1993: Powstanie Sony Computer Entertainment.
- 1994: Premiera konsoli PlayStation.
- 1997: Premiera gry Gran Turismo.
- 2000: Premiera konsoli PlayStation 2.
- 2004: Premiera przenośnej konsoli PlayStation Portable.
- 2006: Premiera domowego systemu rozrywki PlayStation 3.
- 2008: Powstanie polskiego oddziału Sony Computer Entertainment.
- 2009: Start projektu „Lokalizacje 2.0”.
- 2010: Premiera kontrolera ruchu PlayStation Move.
- 2011: Premiera gry Uncharted 3. Oszustwo Drake’a.
- 2012: Premiera przenośnego systemu rozrywki PlayStation Vita oraz platformy Wonderbook.