autor: Artur Falkowski
Philips nawiązuje porozumienie z Codemasters i Introversion w sprawie nowej technologii
Firma Philips ogłosiła, że nawiązała porozumienie z Codemasters i Introversion, na mocy którego gry DEFCON, Darwinia oraz TOCA Race Driver 3 dostaną wsparcie opracowanej przez holenderskiego producenta technologii amBX, pozwalającej na głębsze zanurzenie się w przedstawioną w grze rzeczywistość.
Firma Philips ogłosiła, że nawiązała porozumienie z Codemasters i Introversion, na mocy którego gry DEFCON, Darwinia oraz TOCA Race Driver 3 dostaną wsparcie opracowanej przez holenderskiego producenta technologii amBX, pozwalającej na głębsze zanurzenie się w przedstawioną w grze rzeczywistość.
Odbywa się to poprzez odpowiednie zsynchronizowanie z wydarzeniami na ekranie zachowań pewnych elementów otoczenia, takich jak zmiana oświetlenia albo włączanie i wyłączanie znajdujących się w pomieszczeniu wiatraków.
Ponadto istnieje możliwość zakupienia mebli, które posiadają dodatkową funkcję współpracy z amBX. Należą do nich między innymi fotele z wbudowanymi generatorami wibracji.
W sierpniu informowaliśmy już o tym, że do listy gier wykorzystujących technologię amBX dołączy Broken Sword: Angel of Death. W międzyczasie Philipsowi udało również się nakłonić do współpracy twórców gry Rail Simulator. Aktualnie trwają rozmowy z innymi wydawcami i developerami.