Pathway - zapowiedziano taktyczne turowe RPG w klimacie Indiany Jonesa
Znany z gry Halfway zespół Robotality zapowiedział taktyczne turowe RPG zatytułowane Pathway. Jego akcja toczyć się będzie w latach 30. ubiegłego wieku, a gracze pokierują drużyną poszukiwaczy przygód, którzy próbują dotrzeć do starożytnych artefaktów przed nazistami.
- Deweloper: Robotality
- Platforma: PC
- Gatunek: taktyczne RPG.
- Planowana data premiery: 2017 r.
Mające na koncie zeszłoroczne Halfway studio Robotality zapowiedziało swój nowy projekt. Okazało się nim taktyczne turowe RPG zatytułowane Pathway, którego akcja osadzona zostanie w latach 30. ubiegłego wieku. Obecnie produkcja znajduje się w fazie pre-alfa, a premiera planowana jest dopiero na przyszły rok. Gra powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i wspierać będzie systemy Windows, Linux i OSX.
Tworząc Pathway autorzy wzorują się na przygodowych historiach typu pulp, takich jak filmowa seria Indiana Jones. Akcja rozpocznie się w 1936 roku, a fabuła obracać się będzie wokół poszukiwań starożytnych artefaktów o wielkiej mocy, które coraz częściej zaczynają pojawiać się na czarnych rynkach w różnych zakątkach świata. Szczególne zainteresowanie nimi wykazują naziści. Poszukują oni głównie substancji znanej jako Valkyrium-500 do użycia w tajnym Projekcie Walhalla, ale nie pogardzą także innymi cennymi skarbami. Agenci Rzeszy mają jednak konkurencję w postaci prywatnych kolekcjonerów. Gracze pokierują grupą pracowników firmy Lankford & Co, których celem jest zdobywanie artefaktów zanim dostaną się one w niemieckie łapska.
W kampanii obejmiemy dowództwo nad drużyną ekscentrycznych postaci, które udadzą się na niebezpieczne misje w takie lokacje jak ruiny zaginionych cywilizacji, pełne pułapek i potworów grobowce czy twierdze Wehrmachtu. Większość z tych zadań pozwoli na swobodą eksplorację dużych lokacji, ale będzie również wymagała stoczenia wielu bitew za pomocą rozgrywanego w turach taktycznego systemu walki. Czas między zadaniami spędzimy w bazie, gdzie będziemy zarządzali drużyną, rozmawiali z postaciami niezależnymi oraz podejmowali decyzje, które posuną naprzód główny wątek fabularny. Nie zabraknie oczywiście mechaniki rozwoju bohaterów, pozwalającej na ulepszanie ich umiejętności oraz naukę nowych.
Pathway postawi na pixelartową grafikę, ale sfera technologiczna projektu prezentuje się całkiem ciekawie. Wszystkie poziomy generowane będą proceduralnie, a silnik graficzny połączy dwuwymiarowe piksele z voxelami, co pozwoli na wzbogacenie oldskulowej stylistyki nowoczesnymi efektami wizualnymi, takimi jak dynamiczny system oświetlenia. Zabawie towarzyszyć będzie ścieżka dźwiękowa autorstwa Gavina Harrisona, który skomponował muzykę do poprzedniej gry studia, czyli Halfway.