Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 grudnia 2014, 14:32

autor: Adrian Werner

Papers, Please – niezależny przebój trafił na iPada w wersji ocenzurowanej

W App Store zadebiutowała gra Papers, Please, czyli konwersja na iPada jednego z największych niezależnych sukcesów ostatnich lat. Nie obyło się bez drobnych kontrowersji – wersja mobilna została ocenzurowana, po tym jak pierwsza próba dodania gry do sklepu zakończyła się niepowodzeniem z powodu rzekomych „elementów pornograficznych” w niej występujących.

Mamy dobre wieści dla graczy mobilnych, lubujących się w ambitnych produkcjach niezależnych. Na iPada właśnie trafiła konwersja Papers, Please, czyli jednego z najciekawszych projektów wydanych w zeszłym roku na pecety.

  1. Papers, Please w ofercie App Store

Niestety nie przewidziano na razie wydania na iPhone'a lub Androida. Gra kosztuje około 23 złote i jest produkcją z kategorii premium, więc po jednorazowym wydatku nie będą nas już dręczyły żadne, nawet opcjonalne mikropłatności.

Papers, Please to nietypowa gra logiczna, której akcja toczy się w fikcyjnym komunistycznym państwie znanym jako Arstotzka. Otrzymujemy możliwość zakosztowania życia świeżo upieczonego urzędnika, będącego najnowszym nabytkiem lokalnej służby celnej. Nasza ojczyzna niedawno zakończyła trwającą sześć lat wojnę z sąsiadującą Kolechią i w ramach porozumienia pokojowego wznowiono ruch graniczny między obydwoma państwami.

Naszym zadaniem jest kontrolowanie osób przekraczających granicę. Musimy przepuszczać niegroźnych cywili oraz wyłapywać przemytników, terrorystów oraz szpiegów. Kto jest kim odkrywamy przesłuchując ludzi, skrupulatnie analizując dokumenty, dokonując rewizji osobistych oraz posilając się bazą dokumentów. Cała zabawa polega na tym, że narzędzia te nie są wystarczające, aby zawsze podejmować trafne decyzje. Często trzeba zdać się na intuicję, co nie jest łatwe, gdyż nasze wybory mogą komuś zrujnować życie oraz potrafią skierować kampanię na nowe ścieżki fabularne prowadzące do jednego z dwudziestu alternatywnych zakończeń.

Papers, Please okazało się wielkim sukcesem. Gra zdobyła masę nagród (w tym dla produkcji roku) podczas Festiwalu Gier Niezależnych (IGF 2014), a jej sprzedaż przekroczyła pół miliona egzemplarzy. Co ciekawe, tak duża sława nie uchroniła autora przed problemami ze strony firmy Apple. Pracownicy korporacji wpierw odmówili wypuszczenia gry na App Store z powodu scen nagości podczas skanowania całego ciała petentów. Aby zacząć sprzedawać swoje dzieło na iPadzie twórca zmuszony był ocenzurować te sekwencje.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej