autor: Maciej Myrcha
Pandemic Studios wykorzysta silnik fizyczny Havok
Nie wiadomo czy właściciele Pandemic Studios działali pod wpływem chwili i obejrzanego na GDC dema prezentującego możliwości najnowszej odsłony silnika fizycznego Havok, czy też pomysł użycia go we własnych projektach zrodził się wcześniej. Dość powiedzieć, iż Havok Physics Engine, którego zastosowanie i efekty możemy podziwiać w takich grach jak Deus Ex: The Invisible War, Max Payne 2 czy nadchodzącym Half Life 2 użyty zostanie w 3 projektach Pandemic Studios. Są to Full Spectrum Warrior i Mercenaries oraz trzeci, niezapowiedziany jeszcze tytuł.
Nie wiadomo czy właściciele Pandemic Studios działali pod wpływem chwili i obejrzanego na GDC dema prezentującego możliwości najnowszej odsłony silnika fizycznego Havok, czy też pomysł użycia go we własnych projektach zrodził się wcześniej. Dość powiedzieć, iż Havok Physics Engine, którego zastosowanie i efekty możemy podziwiać w takich grach jak Deus Ex: The Invisible War, Max Payne 2 czy nadchodzącym Half Life 2 użyty zostanie w 3 projektach Pandemic Studios. Są to Full Spectrum Warrior i Mercenaries oraz trzeci, niezapowiedziany jeszcze tytuł.
Panowie z firm Havok oraz Pandemic Studios nie szczędzą sobie komplementów. Ale wiadomo, dzięki zastosowaniu silnika Havok gry na pewno zyskają dużo na grywalności a co za tym idzie na liczbie sprzedanych egzemplarzy. Z drugiej strony portfolio Havok wciąż rośnie i coraz więcej producentów gier sięga po takie rozwiązanie spraw fizyki obiektów w swoich produkcjach. Nam graczom pozostaje mieć tylko nadzieję, że twórcy zarówno gier jak i narzędzi, dzięki którym one powstają, nie osiądą na laurach a my będziemy mieli okazję podziwiać coraz bardziej zapierające dech w piersiach tytuły.