Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lipca 2004, 12:16

Ogłoszono nominacje konkursu Develop Industry Excellence Awards 2004

31 sierpnia londyńskim hotelu Rogal Garden odbędzie się doroczna gala najlepszych developerów Starego Kontynentu, znana pod nazwą Develop Industry Excellence Awards. Cykliczna impreza, w której kapituła konkursu ogłasza najbardziej uznanych producentów gier, będzie miała w tym roku także polski akcent. Jednym z nominowanych jest bowiem warszawskie studio, People Can Fly (i to w dwóch kategoriach).

31 sierpnia londyńskim hotelu Rogal Garden odbędzie się doroczna gala najlepszych developerów Starego Kontynentu, znana pod nazwą Develop Industry Excellence Awards. Cykliczna impreza, w której kapituła konkursu ogłasza najbardziej uznanych producentów gier, będzie miała w tym roku także polski akcent. Jednym z nominowanych jest bowiem studio People Can Fly (i to w dwóch kategoriach). Ale to nie koniec atrakcji. Podczas sierpniowej gali, po raz pierwszy zostanie wręczona nagroda w kategorii Development Legend, którą zostanie uhonorowana jedna z tytułowych „legend” branży. Kandydatami do tego prestiżowego wyróżnienia są: Peter Molyneux, Jeff Minter oraz Michel Ancel.

A oto pełna lista nominacji:

NEW UK STUDIO (DEBUT TITLE)

Swordfish Studios

Confounding Factor

Airplay UK

Elixir

NEW EURO STUDIO (DEBUT TITLE)

People Can Fly

Cry Tek

Robotee Realtime 3D GmbH

MOBILE/HANDHELD STUDIO

IOMO

Sumea

Morpheme

8bit games

ideaworks3D

IN-HOUSE DEVELOPMENT

SCEE

Rockstar North

IO Interactive

Ubisoft

Codemasters

INDEPENDENT DEVELOPER

Digital Illusions

Bizarre Creations

Kuju

Cry Tek

Starbreeze Studios

MOST IMPROVED STUDIO

Kuju

Broadsword Interactive

Starbreeze Studios

Supersonic Software

Power and Magic Developments

BUSINESS DEVELOPMENT

Kuju

Creative Assembly

IOMO

SI Games

Guerilla Games

IFone

NEW CONSOLE IP

Singstar (Sony Computer Entertainment Europe)

Eye Toy (Sony Computer Entertainment Europe)

Freedom Fighters (IO Interactive)

Dance: UK (Broadsword Interactive)

Mashed (Supersonic Software)

Manhunt (Rockstar North)

NEW PC IP

Far Cry (Cry Tek)

Painkiller (People Can Fly)

Singles: Flirt Up Your Life (Robotee Realtime 3D GmbH)

Perimeter (KD Lab)

XIII (Ubisoft)

USE OF ONLINE

Jagex Software (Runescape)

Bizarre Creations (Project Gotham Racing 2)

Cry Tek (Far Cry)

Nokia (N-Gage Arena)

CPP Games (Eve Online)

ART AND SOUND

Cry Tek (Far Cry)

Sony Computer Entertainment Europe (Singstar/Eyetoy)

Rockstar North (Manhunt)

Revolution Games (Broken Sword: The Sleeping Dragon)

Ubisoft (Beyond Good & Evil/XIII)

Rare (Grabbed by the Ghoulies)

INNOVATION

Sony Computer Entertainment Europe (Eye Toy)

Ubisoft (XIII)

KD Lab (Perimeter)

Eurocom (Athens 2004)

Nadeo ( Trackmania)

TOOLS PROVIDER

Criterion

Havok

Quazal

Metrowerks

Softimage

SERVICES AND OUTSOURCING

Audiomotion

Air Studios

Outsource Media

Babel

Side

RECRUITMENT

Aardvark Swift

Amiqus

OPM

Interactive Selection

Datascope

DEVELOPMENT TEAM

TOCA Team (Codemasters)

Beyond Good & Evil team (Ubisoft)

Project Gotham Racing 2 team (Bizarre Creations)

EyeToy team (Sony Computer Entertainment Europe)

Freedom Fighters team (IO Interactive)

DEVELOPMENT LEGEND

Michel Ancel

Jeff Minter

Peter Molyneux

PUBLISHING HERO

SCI

Microsoft

Codemasters

Ubisoft

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej