autor: Artur Falkowski
Ogłoszono grę B.A.S.E. - symulator ekstremalnych skoków spadochronowych
Rosyjski developer Digital Dimension Developmment szykuje grę o niecodziennej tematyce. Produkcja zatytułowana B.A.S.E., która ma ukazać się w pierwszym kwartale tego roku na komputery PC, będzie symulatorem skoków spadochronowych wykonywanych ze stojących na ziemi obiektów.
Rosyjski developer Digital Dimension Developmment szykuje grę o niecodziennej tematyce. Produkcja zatytułowana B.A.S.E., która ma ukazać się w pierwszym kwartale tego roku na komputery PC, będzie symulatorem skoków spadochronowych wykonywanych ze stojących na ziemi obiektów.
Nazwa dyscypliny jest skrótem od angielskich wyrażeń dotyczących miejsca wykonywania skoku: budynek, antena, przęsło, ziemia (w sensie naturalnych formacji skalnych). Jak widać, nie jest to zbyt bezpieczny sport (od 1981 roku odnotowano już 107 ofiar śmiertelnych).
Twórcy zapowiadają grę, która pozwoli zakosztować emocji towarzyszących ekstremalnym skokom spadochronowym. Oddane w niej zostaną wszystkie elementy skoku, począwszy od samego opuszczenia platformy startowej, poprzez swobodne spadanie, akrobacje powietrzne, lot na spadochronie oraz lądowanie. Nasz skoczek będzie musiał się zmagać nie tylko z siłą grawitacji, ale również z wiatrem i turbulencjami.
Nasza postać wraz z kolejnymi skokami będzie nabierać doświadczenia. Wraz z postępem rozgrywki umożliwi jej to poznanie nowych akrobatycznych umiejętności.
W grze nie zabraknie również specjalistycznego sprzętu do skoków spadochronowych. Będziemy mieli do wyboru dziesiątki elementów różnorodnego, wzorowanego na rzeczywistym wyposażenia.
Z ekipą developerską współpracował Valery Rozov, słynny rosyjski ekstremalny skoczek spadochronowy, startujący w BASE Jumpingu, który udzielał profesjonalnych rad. Dzięki temu gra może w miarę wiernie oddawać rzeczywistość. Dodatkowo, dla podkreślenia realizmu, autorzy pokusili się o oddanie prawdziwych geograficznych lokacji, w których będzie można wykonywać skoki.
W B.A.S.E. pojawią się liczne efekty kamery, które sprawią, że nasze wyczyny będą wyglądały tak, jakby były transmitowane przez telewizję. Wszystko to dzięki takim sztuczkom jak odtwarzanie w zwolnionym tempie czy charakterystyczny trzęsący się obraz.
Planowane jest wydanie dwóch wersji gry. Najpierw B.A.S.E. ukaże się w zwykłym, pudełkowym wydaniu, a w późniejszym terminie autorzy zapowiadają przygotowanie B.A.S.E. Web Edition – zajmującej mniej miejsca wersji gry przystosowanej do e-dystrybucji. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie projektu.