autor: Radosław Grabowski
Oficjalna zapowiedź Star Wars: Battlefront, czyli jeszcze więcej informacji tekstowo-graficznych
Nareszcie zapadła decyzja o oficjalnym ujawnieniu przez software’owy koncern LucasArts taktycznej gry akcji pt. Star Wars: Battlefront (zaczęto napomykać o niej już miesiąc wstecz - vide news z 4 grudnia 2003). Developing programu powierzono firmie Pandemic Studios (producent Full Spectrum Warrior i cyklu Battlezone), której pracowników zainspirowały popularne pozycje spod znaku Battlefield 1942 i Operation Flashpoint. Komercyjna premiera pełnej wersji nastąpi prawdopodobnie w przedostatnim kwartale bieżącego roku. W gronie docelowych platform sprzętowych figurują komputery PC i stacjonarne konsole (Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox).
Nareszcie zapadła decyzja o oficjalnym ujawnieniu przez software’owy koncern LucasArts taktycznej gry akcji pt. Star Wars: Battlefront (zaczęto napomykać o niej już miesiąc wstecz - vide news z 4 grudnia 2003). Developing programu powierzono firmie Pandemic Studios (producent Full Spectrum Warrior i cyklu Battlezone), której pracowników zainspirowały popularne pozycje spod znaku Battlefield 1942 i Operation Flashpoint. Komercyjna premiera pełnej wersji nastąpi prawdopodobnie w przedostatnim kwartale bieżącego roku. W gronie docelowych platform sprzętowych figurują komputery PC i stacjonarne konsole (Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox).
Generalnie zabawa traktować będzie o zespołowych walkach na wielką skalę w realiach uniwersum Gwiezdnych Wojen, wykreowanego w umyśle słynnego filmowca George'a Lucasa. Użytkownicy wezmą zatem udział w dwóch niezależnych rywalizacjach zbrojnych, zaczerpniętych z kinowych epizodów I-III (Separatyści versus Stara Republika) oraz IV-VI (Sojusz kontra Imperium Galaktyczne).
Wszystkie cztery wspomniane frakcje dysponować mają sześcioma podstawowymi typami żołnierzy do wyboru, z których każdy stanowi indywidualność pod względem aparycji i zdolności ofensywno-defensywnych. Przykładowo samotni klonowani snajperzy atakują głównie z dystansu, szeregowe roboty są ogromnym zagrożeniem w grupie, a rebelianckich szpiegów demaskują tylko nieprzyjacielscy oficerowie i często wzywają wsparcie (np. bombardowanie orbitalne). Ponadto postaci wykorzystują rozmaite modele broni ręcznej, jak również kilkanaście rodzajów wehikułów bojowych (maszyny kroczące AT-ST, statki powietrzne klasy X-wing, wieżyczki strzelnicze itp.).
Odbiorcy omawianej aplikacji ujrzą starcia w szesnastu przepastnych lokacjach (odmienne warunki klimatyczne i topografia), umiejscowionych w ramach dziesięciu ciał niebieskich - m.in. księżyce Endor i Yavin 4 (wilgotne lasy) oraz planety Hoth (jałowy lodowiec), Tatooine (piaszczysta pustynia) i Naboo (skomplikowane architektonicznie miasta). Warto podkreślić, że oprócz uczestników zmagań militarnych (maksymalnie ponad sześćdziesiąt jednostek żywych lub sterowanych przez Sztuczną Inteligencję) pojawią się także nieinteraktywne istoty o charakterze cywilnym.
Zarówno tryb jednoosobowy, jak i multiplayer, zaoferuje szereg interesujących wariantów prowadzenia rozgrywki. Szczególną uwagę powinna przykuć quasi strategiczna opcja podbijania kolejnych terytoriów - sukcesy zaowocują przyznawaniem różnorodnych nagród (odblokowywanie ukrytych bohaterów pokroju Luke'a Skywalkera i Darth'a Vadera etc.). Dodatkowo autorzy zaimplementują sprawnie działający system komunikacji głosowej. Natomiast trójwymiarowa oprawa wizualna zademonstruje mnóstwo nowoczesnych i spektakularnych efektów specjalnych, a przebieg wydarzeń ukaże dynamiczna wirtualna kamera (widok FPP albo TPP).