Oblivion Remastered nie zasługuje, by nazywać go remasterem. „To oszałamiający kawał remastera, to wymaga osobnego słowa”, twierdzi współtwórca Obliviona
ma chyba racje ale wszystkie cechy starego scrollsa sa zachowane a właśnie to powinno być unowocześnione poruszanie sie, walka, dialogi bo to na te czasy jest już za stare ale godne przypomnienia, polecam każdemu kto grał.
Muszę pogrzebać trochę w necie, jak to jest z tym, że ta gra jest na Unrealu, a jednocześnie na Creation. Graficzny renderer to UE5, a Creation animuje świat i walkę ?
It's important to note that this is a remaster, not a remake. This project uses Unreal Engine, but only for the presentation aspects like graphics and audio. Bethesda's proprietary Creation Engine is still there handling the gameplay logic and systems.
Źródło: [link]
Nie ma żadnego problemu by coś takiego zrobić, CE został wciągnięty do obsługi logiki, oba silniki stoją na cpp i są modularne, więc CE siedzi sobie w środku i liczy wszystko co normalnie liczy a wyniki tego liczenia są wystawione dalej do systemów unreala. Nie jest to może najoptymalniejsze rozwiązanie, natomiast relatywnie szybkie przy założeniu poprawnej modularności CE. Inherentnie to jest całkowicie gra unrealowa, zwyczajnie użyto gotowych funkcji cpp. Nie myśl o tym że gra uruchamia dwa silniki i sobie biega z nimi :)
Czyli jakaś hybryda remastera i remake? Bo z jednej strony całkowicie nowa grafika, z drugiej strony reszta typu logika, cały świat (aczkolwiek wydaje mi się, że chyba widziałem parę nowych budowli na filmach z porównaniami, a zresztą nie tylko ale też jakieś zmiany geometryczne np. wejście do kanału, którym wychodzimy z więzienia, więc jednak nie do końca niezmienione) pozostała niezmieniona.
Wygląda na to, że Bethesda chyba w końcu znalazła sposób na unowocześnienie swoich gier, przynajmniej pod względem graficznym.
Nie wiem jak do końca oni to robią, ale jak widać udało im się przenieść systemy z Creation Engine do UE5. Bardzo możliwe, że na tej samej zasadzie będzie powstawał The Elder Scrolls VI i inne gry Bethesdy.
Nie przeniesiono systemow ani logiki gry. UE5 tutaj to taka bardziej nakladka graficzno/dzwiekowa. "W tle" wszystko liczy dalej Creation Engine.
ALe masz racje ze jest to swietna sprawa jesli chodzi o unowoczesnienie starych gier. Nawet tbh nie wieidzialem, ze cos takiego jest mozliwe.
Tylko jest mały problem z tym podejściem który dobrze widać w remasterze - ekrany ładowania wszędzie, mimo że UE5 powinien udźwignąć całkiem otwarty świat
Choć jest też teoria że to przez to że w Oblivionie wnętrza domów były wieksze niż budynków z zewnątrz i żeby nie zepsuć to tak zostawili
Jeśli się nie mylę, to na podobnej zasadzie działa Diablo 2 Resurrection. Aż dziwne, że w Oblivionie nie dali możliwości przełączania trybu grafiki na starą wersję "w locie". Nie wiem jak Starcraft Remastered i Heores 3 HD Edition, czym tam też jest nakładka graficzna czy po prostu podmienione assety.
Jeśli gra zbudowana jest na nowych assetach to nie ma między czym przełączać. Ze starego Obliviona została logika, Unreal w IV to nie jest nakładka tylko główna technologia.
I to sie nazywa dobra robota a nie ten pasztet jakim jest gothic remake :P Dwa tygodnie, cyk myk i jest... a Gothic to taka karykatura tego typu gry w tym porównaniu, był moze prekursorem ale nawet jak skoncza to te dwa produkty beda jak dzien i noc :P Peak obliviona w graniu bedzie wyzszy od sprzegazy tego pasztetu...
Dwa tygodnie, cyk myk i jest...
Ty myślałeś, że to zrobiono w 2 tygodnie?
Zwój ci się na mózgu wyprostował?
Przecież gdzieś pisali że pomysł powstał w 2021 ?
Tylko po prostu wydali go z bomby bez zapowiedzi.
Tylko gothic to faktycznie jest remake, czyli gra jest robiona całkowicie od nowa ze sporą ilością zmian w samej rozgrywce, a Oblivion to tylko remaster, czyli w dużej mierze usprawnienie graficzne z kilkoma zmianami w gameplayu, ale ogólnie to jest ta sama gra co te 19 lat temu.
Zresztą jakie 2 tygodnie :D przecież pierwsze przecieki, że remaster Obliviona powstaje były już chyba ze 2 lata temu :D
Co do ilości graczy, to na pewno Gothic nie przebije Obliviona. Marka The Elder Scrolls jest popularna na całym świecie, a Gothic głównie w europie i to tylko w kilku krajach.
Nie twierdze że robili dwa tygodnie, ale własnie nie ma tego blamazu jak przy gothicu ze 6 lat strugaja gre która jest bardziej demem wzgledem takiego Obliviona :D A co to za remake gdzie pozostawia wiekszośc wad pierwowzoru i to jest według "betonów" trzymanie sie korzeni/klimatu :P Te usprawnienia którymi sie szczyca to jest minimum by gra miała szanse na obecnym rynku i przy tym jak poszedł gatunek do przodu... to de facto ledwo wyrównuje do poziomu obliviona który jest bardziej zaawansowany w mechanice gatunku mimo niby tylko "remastera" :D Gothic Remake to smiech na sali jako gra, produkcja i poziom jakim soba reprezntuje.
To raczej nie wygląda na wynik 2tygodniowej pracy. Ponadto jest różnica między tym bardzo solidnym remasterem, a remakiem.
Ponadto oni przecież 6 lat nie pracują nad jedną tą samą grą, bo najpierw właśnie te 6 lat temu to był tak naprawdę reboot, ale potem porzucili i zaczęli od nowa remake bardziej zgodny z oryginałem i to było koło 3 lata temu. Więc tak naprawdę nad tą aktualną grą siedzą dopiero 3 lata, przy czym poprzednie 3 lata siedzieli nad rebootem, który poszedł do kosza, tak więc absolutnie nie tworzą tego samego remaka przez 6 lat...
Teraz mam wrażenie, że trollujesz...
Wszystko co napisałeś jest całkiem nielogiczne, a przynajmniej nielogiczne jeśli chodzi o rzeczywistość, tak nielogiczne, że wygląda to na nieudolną i mizerną manipulację połączoną z trollowaniem.
Po 1. "Masz jak wół w newsach ze w 2019 wypuscili to pierwsze pozal sie demo, za co ich zjechani rowno z gleba i ogłosili reboot, przełom 2019/20" prawie tak, z tym, że te demo z 2019 to był reboot, a zaczęli od nowa dopiero w 2022. Piszesz "encyklopedi Gry-online wszystkie historyczne newsy sa jak na dłoni", a tymczasem https://www.gry-online.pl/newsroom/gothic-remake-powstaje-od-zera-demo-poszlo-do-kosza-po-krytyce-fa/z222a8e i zarzucasz mi wciskanie kitu, podczas gdy ty sam to robisz, nie ma to jak samozaoranie...
Po 2. od 2022 pracują nad nową wersją, więc to są dopiero 3 lata pracy nad nowym remakiem, który ma być wierny oryginałowi.
Po 3. albo trollujesz albo masz problem z czytaniem ze zrozumieniem oraz łączeniem faktów. Mówisz o historycznych newsach, a nie tylko musiałem ci podsunąć materiał o resecie projektu wskazując ci datę resetu w artykule, ale także nie zorientowałeś się, że wcześniej napisane przeze mnie "najpierw właśnie te 6 lat temu to był tak naprawdę reboot, ale potem porzucili i zaczęli od nowa remake bardziej zgodny z oryginałem i to było koło 3 lata temu", który jednoznacznie mówi, że 6 lat temu był reboot, a 3 lata temu był reset projektu, także mówiąc 3 lata temu nie miałem na myśli 2019, a 2022 jakbyś nie zauważył. I kto tu komu wciska kit?
Teraz czekam na to co wymyślisz :).
Cóż, na razie to tylko ty próbujesz na siłę przekonywać jaki to jest crap, a nie masz nawet najmniejszego dowodu na to, nawet jeszcze nie można zagrać w pełną wersję gry. Możesz pisać co chcesz, ale na razie nie ma co z góry twierdzić jak będzie to wyglądało, zwłaszcza że póki co gra wciąż gotowa nie jest, więc nikt na 100% nie wie i na tę chwilę to jest tylko subiektywizm.
Poza tym nie ma po co porównywać obie gry, jedno to remaster gry graficznie przeniesionej na unreal engine z zachowaną logiką gry, a drugi to remake gry powstałej od zera opartej na oryginale z dosyć licznymi ulepszeniami i zmianami, nawet gra ma być większa niż wcześniej.
Nie twierdze że robili dwa tygodnie
"Dwa tygodnie, cyk myk i jest..."
Co autor miał na myśli?
z ciekawostek obrazujacych jakie to żałosne, gothic world ~4km2, oblivion ~40km2 EOT
Jesteś pewny, że świat w rimejku będzie kopią na 100% i nie będzie powiększony?
W końcu masz jakieś źródło, że jesteś taki pewny siebie?
A może właśnie tak powinny wyglądać remastery? Bo remakiem można nazwać Resident Evil 2 albo Final Fantasy VII Reintegrade/Rebirth
Tylko gdzie tu wsadzić The Last of Us Part 2 Remastered i Days Gone Remastered to już nie wiem, ale istnieć to nie powinno, chyba, że jako darmowy patch...
każdy kto zagrał na pewno docenia czas poświęcony za tworzenie tego remastera ale na wiecej chyba nie zasługuje gra owszem
ma dobrą grafikę optymalizcję i na tym
koniec reszta w grze to stary dobry elder scrolls czyli poruszanie sie, walka, dialogi i nieistniejące tłumy na ulicach miast choć w tym to widać bethesdę bo to ich nie pierwsza taka gra bo fallout, redfall, starfield (tutaj wiecej ludzi) bardzo podobne.
nie wiem co mam znaleźć w tym linku, ale nie widzę nic co by dotyczyło bethesdy, widziałem tylko obraz pudełka, ale gra wyszła od arkane studios, bethesda widnieje na pudełku, bo jest ich wydawcą i raczej nie uczestniczył w produkcji gry.
to dopisz jeszcze że fallout też nie jest bo odsidiam byył do new vegas i dopiero od fallout 4 jest bethesdy starfield też bedziesz sie przypieprzał kto brał udział przy tworzeniu gry
https://www.gry-online.pl/newsroom/bethesda-nie-pozwoli-by-redfall-umarl-ponoc-chce-doprowadzic-do-o/zf270f0 tutaj masz po polsku jak
wydawca sie martwi o swoją produkcje, kooperacja w tym biznesie jest normą,, Indiana Jones jest bethesdy i machine games wiec zazwyczaj jest to gra w kooperacji wiec jeśli ci chodzi o takie szczegôły to w zasadzie bethesda swojej gry w 100% poza fallout 4 i starfield nie ma ale zwróc uwagę ma wpisy ludzi pod redfall kto i kogo wini za brak ludzi w grze brak akcji za pustke gry i daj mi w końcu spokój, my tutaj atmów nie rozczepiamy.
A czy nadal wygląd ekwipunku jest tak mało widoczny?
I masakryczny level scaling aka bandyci w zbrojach za miliony smoków?
Ten UE5 jakiś za sterylny jest dla mnie... niby to ładne ale klimatu ze zdjęć to nie czuję szczerze mówiąc. Trochę to wygląda jak z generatora AI.
Każdy tak się jara tym remasterem a grafika nadal jak sprzed 10 lat.
Takie coś to w gratisie powinni dawać :/
Dokładnie, CD projekt pokazał jak się ulepsza grę na przykładzie Wieśka - za darmo!
Mgs, tomb raider, Batman…
W tym remastered oprócz lepszych tekstur , koślawego hdr, i kiepskiego ray tracingu wiele nie ma. Mgły też nie poprawili i dzięki niej wszystko jest szaro bure. Mam wrażenie że nawet kolory były żywsze w oryginale.
Owszem jest ogromny skok w stosunku do tego co było 20 lat temu ale nie jest to jakość w stylu ohh ahhh w roku 2025.
Szczerze, ja się cieszę na tego remastera. Jak grało się w oryginał to nie było mnie stać xd W końcu będzie można zanużyć się w tą grę. A wygląda serio dobrze!
[url= [link] ]pęseta wędkarska[/url] - jakby ktoś szukał hobby
To w sumie jest to samo co GTA The Trilogy - The Definitive Edition; stary kod wsadzili na UE i zrobione. Tyle, ze tutaj jednak wykonano chyba więcej pracy i efekt jest lepszy.
To remaster bo zmienia tylko grafikę. I ogolnie to slaby produkt za taki hajs
Wygrałem Obliviona na GOLu, mam do dzisiaj :) Kusi by jeszcze raz przejść w nowej szacie
Odgrzewany kotlet pozostanie twardą podeszwą. Gratka dla fanatyków a realnie nudne zero. Dziwią mnie zachwyty taką miernotą.
Nudne zero to są te wszystkie gry co ostatnio wychodził z mianem gier roku i gier dekady.
AC:Shadow, Avowed i poprzednie crapy tupu Outlaws czy Skull and Bones itp.
Gówno warte gierki z wyśrubowaną ceną i kosmiczną oceną przez recenzentów.
Ale patrząc na twoją konstrukcje zdania nasuwa się tylko jedna myśl, Troll który musiał swoje wypociny napisać by sobie ulżyć.
Bethesda wynalazła machinę do podróży w czasie. Przeglądając forum (i szerzej Internet) mam wrażenie, że znowu jest rok 2006. Większość z gry bardzo zadowolona, sporo osób po wyjściu z kanałów Cesarskiego Miasta narzeka na wydajność, jest też garstka osób która ma ból dupy o wyższość TES na Gothikiem.
Wypisz wymaluj, cofnęliśmy się w czasie o 19 lat :D
Sam pograłem chwilę na XSX w Gamepassie (niestety, mam rozpoczęte gry które chcę skończyć) i powiem wam, że gra się bardzo dobrze. Lepsze animacje, dużo lepsza grafika, zmiany na plus w systemie levelowania, ale pod spodem stary, świetny TES. Jak tylko skończę Shadows to siadam do Obliviona na poważnie.
Jakby usunęli loadingi, level scaling, napisali i nagrali od nowa dialogi to wtedy można by takie odświeżenie nazwać remakiem. A tak pomimo ładnej oprawy to czuć, że pod spodem jest stary Oblivion z 2006 roku.