autor: Daniel Sodkiewicz
Obiektywne spojrzenie na gry komputerowe w 2004 i 2005
Seriws HomeLAN przeprowadził wywiad z Jussi Laakkonen, jednym z twórców gier komputerowych, ukrywających się pod nazwą swojej firmy – Bugbear Entertainment. Programistę poproszono o skomentowanie sytuacji na rynku gier w roku 2004 i zapytano o jego wizje rozwoju multimediów w następnym roku.
Seriws HomeLAN przeprowadził wywiad z Jussi Laakkonen, jednym z twórców gier komputerowych, ukrywających się pod nazwą swojej firmy – Bugbear Entertainment. Programistę poproszono o skomentowanie sytuacji na rynku gier w roku 2004 i zapytano o jego wizje rozwoju multimediów w następnym roku.
HomeLAN: jakie wydarzenie na rynku gier w roku 2004 można zaliczyć do najbardziej znaczących?
Jussi Laakkonen: zdumiewające jest to, ile świetnych tytułów pojawia się obecnie, w okresie jesieni i nadchodzących świąt. Konkurencja jest na tyle duża, a rynek tak nieprzewidywalny, iż wielu wydawców zapewne wstrzyma się z publikacją pochopnych i wyssanych z palca raportów zawierających prognozy przewidywanych zysków na następny rok. Konsumenci najzwyczajniej w świecie, nie będą w stanie ze względów finansowych nabyć wszystkich godnych uwagi tytułów. HL2, Halo 2, GTA: SA, lista gier jakich zakupu trudno sobie odmówić jest długa.
HomeLAN – Nie biorąc pod uwagę gier jakie wyszły spod waszej ręki, który program wydany w 2004 roku uważacie za najlepszy?
Jussi Laakkonen – Definitywnie Half-Life 2. Niewiarygodnie dopracowana technika przedstawienia świata, fizyki, animacja twarzy i samo zaprojektowanie rozgrywki, sprawia, że HL2 to naszym zdaniem najlepszy produkt 2004 roku.
HomeLAN – A jaka gra wydana w 2004 okazała się waszym zdaniem największym rozczarowaniem?
Jussi Laakkonen - Doom 3, ponieważ finalna wersja gry nie zaspokoiła zapowiedzi i oczekiwań względem tego tytułu. Oczywiście Doom 3 to dobra gra, niemniej jednak nie jest on tym, na co wszyscy czekali.
HomeLAN – Spójrzmy teraz w przyszłość. Na jaką grę, której premiera zapowiadana jest na rok 2005, najbardziej czekacie?
Jussi Laakkonen – Nie mamy konkretnych faworytów, jeżeli jednak musiałbym coś wskazać, to byłby to jakiś tytuł na Xboxa.
HomeLAN – Jakich tendencji, wydarzeń i trendów możemy spodziewać się w roku 2005 w przemyśle gier?
Jussi Laakkonen – Ciekawie będzie zapewne na linii „konsolowego frontu”, np. jak zareaguje Sony na Xbox 2. Z zainteresowaniem będę się też przyglądał losom PSP i DS.
HomeLAN – Na koniec, kilka słów podsumowujących mijający i prognozujących nadchodzący rok.
Jussi Laakkonen - To był rok z duża ilością ultra świetnych produkcji, wydanych szczególnie w okresie jesiennym i zimowym. Przyszły rok będzie ukierunkowywał rynek w stronę inwestycji w sprzęt komputerowy, a konsumenci pomyślą zapewne o zmianie podzespołów i zakupie nowych „kombajnów” do multimedialnej rozrywki.
Więcej informacji: